سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























 

??امروز با وجود نعمت انتخابات های مختلف در نظام جمهوری اسلامی و شرکت تک تک مردم در رأی گیریهای کشوری، مبارزه برای دموکراسی کوروش پرستان گوش فلک را کر کرده، اما کوروشی که فرزند شاه قبلی بوده و شاه بعدازخودش هم پسرش بوده و شایسته سالاری و دموکراسی  را درحد کشک و هویج تنزل داده شایسته ی پرستش است و سجده??

 

 

??امروز کمک به فلسطین و یمن و سایرمظلومین مسلمان بدون چشمداشت خاک آنها چراغیست که فقط به خانه رواست و به مسجد حرام، اما ثروت ملی و نیروی انسانی که کوروش صرف فتح و آزادسازی بابل و یهودیان آنجا کرده مایه ی صلح و آرامش و بزرگی...

 

 

??امروز برای عدم بازپس گیری گنجینه باستانی به تاراج رفته توسط فرانسه و آمریکا در زمان رضاخان، حکومت موردسؤال است! اما هجوم و تخریب آثارملی چون هگمتانه توسط کوروش برای به قدرت رسیدن اصلا ارزش بازگو هم ندارد??

 

??امروز تقدیس و تبرک جویی از بقاع متبرکه ی امامزادگانی که بخاطر تقدس و پاکی و ظلم ستیزیشان موردتوجه مردم از قدیم تاکنون قرارگرفته جهل و خرافه و شایسته تمسخر است اما پرستش و سجده به یک شاه موروثی آن هم درمحلی که مقبره بودنش سندتاریخی ندارد نمادتمدن و روشنفکری??

 

??امروز ساخت مساجد که بیشترین اعتبارشان مردمیست و شاید بودجه دولتی هم به داد بخشی از کاربرسد، کاری عبث محسوب میشود اما بازسازی پرستشگاه اورشلیم برای یهودیان در کنعان به دستور کوروش نشانه ی بزرگمردی و مایه افتخار?

 

??اامروز حمایت از مردم کورد درمقابل خط دهی های اسرائیل(نمک نشناسِ لطف کوروش ایرانی) برای تجزیه کردستان و اعتراض به بی کفایتی محمدرضاشاه در شوهردادن بحرین به دامادهای قلدر از ترس ، نشانه ی طمع و زورگویی است ، اما هجوم کوروش به ملتهای اطراف ایران و چپاول و فتحشان نماد روشنفکری است??

 

??عزیزِ هموطن...ما به روحیه ی شجاعت و احترام به عقاید و مقدسات دینی ایرانیان باستان از جمله کوروش در دورانی که هنوز جهان از فروغ راهنماییهای اسلام عزیز برای پیداکردن راه کمال و سعادت بی بهره بود افتخارمیکنیم و می نازیم اما دلیلی برای سرپوش گذاری بر خطاهای بزرگ کوروش و زورگوییهای شاهانه اش و غم انگیزتر تقدیس غلوآمیر و پرستش ناآگاهانه و مضحک برای او وجود ندارد.


نوشته شده در پنج شنبه 96/10/21ساعت 12:47 صبح توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

فیلترینگ صوری تلگرام چه فایده ای داشته است؟

چگونه و چرا آمار حاکیست 58درصد اعضای تلگرام همچنان مشغول فعالیتند! و چطور اعضای کانالهای جدیدآمدنیوز به بیش از یک میلیون افزایش یافته؟!

فیلترینگ تلگرام

ما خواهان دفع زمینه های آشوب با راه اندازی اینترنت ملی و نظارت قوی هستیم نه فیلترینگ صوری و مصنوعی که قلع و قمع رسانه های انقلاب و قشرانقلابیست!


نوشته شده در جمعه 96/10/15ساعت 10:26 عصر توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

بسم الله الرحمن الرحیم

آنچه این روزها دغدغه ی دغدغه مندان ارزشهای انقلابی و ارزشهای اسلامی را تشکیل میدهد، ملاک انتخاب کاندیداهای مجلسین است.
این که اصلح کم رای را انتخاب کنیم یا صالح رای آور را؟
این که در انتخابات 92 دچار اشتباه شدیم یا نه؟
این که در انتخاب مجلسین لیستی رای دهیم یا غیرلیستی؟

این همان چیزی بود که فکر بنده حقیر را هم مشغول خودساخته بود تا آنکه با تحقیقاتی در اینترنت و پرس و جو از افراد صاحب نظر و صاحب تحلیل به جمع بندی ای رسیدم که دراختیار دوستان دغدغه مندم قرارشان می دهم تا ان شاءالله همه انتخابی موردرضای خداوندمتعال داشته باشیم و قلب نازنین صاحب حقیقی انقلاب را خوشحال از این انتخاب گردانیم.

با توجه به فرمایشات علامه مصباح 1 ،بزرگمرد انقلابی و عقبه تئوریک نظام اسلامی میتوان دو وضعیت را برای انتخاب تصورکرد:

1- در بین کاندیداها 2فرد یا 3فرد (و ای کاش همه!) حضور دارند که دغدغه شان پیاده کردن ارزشهای اسلام و انقلاب است و می بایست از این دو یکی را که صلاحیتش بیشتر است و اصلح است انتخاب کنیم اما میبینیم فردی که از نظر ما اصلح است رای آوری کمتری دارد و فردصالح رای آوری اش بیشتر است، اینجا با هماهنگی عمومی می توانیم فرد صالح را به جای اصلح انتخاب کنیم تا دفع مفسده شود و افرادی که دغدغه ی اسلام و انقلاب ندارند رای نیاورند.(شاید بشود این مورد را به آقایان جلیلی و حداد تا قبل از انصراف آقای حداد در سال 92 تطبیق داد.)

2- اما گاهی انتخاب مردد میشود بین انتخاب اصلحی که رای آوری کمتری دارد و صالح رای آوری که هرچندبرخی صلاحیتهای لازم را دارد اما دغدغه اش ارزشهای اسلام و انقلاب نیست و شعارهایش مدام حول مسائل مهم اما غیرمبنایی مثل معیشت و اقتصاد و رفع تحریم و... میچرخد. در این صورت ما اجازه نداریم اصلح را فدای صالح کنیم چرا که:

"گاهی باید فرد اصلح– ولو رأی آوری نداشته باشد - مطرح شود تا حد اقل مشخص شود هنوز بین مردم اعتقاد و ایمان به اسلام و انقلاب اسلامی وجود دارد. آیا خوب بود از میان کاندیداهای ریاست جمهوری هیچ کس حرفی از اسلام و انقلاب نزند و همه به فکر ارزانی اجناس و رفع تحریم ها باشند؟ آیا نباید از کسی که ولو رأی آوری ندارد، اما دغدغه انقلاب و اسلام را دارد، حمایت کرد؟

گاه اگر از چنین فردی حمایت نشود، این پیام به دنیا صادر می شود که مردم از انقلاب و ارزش های انقلابشان خسته شده اند. لذا در چنین مواقعی که هیچ کسی دغدغه انقلاب و اسلام را مطرح نمی کند،  باید از کسی که از انقلاب حمایت می کند، طرفداری کرد، ولو یقین داشته باشیم که رأی نمی آورد." 2

انتخابات سال 92 دقیقا مصداق همین مورد است، آن کسی که دغدغه اسلام و ارزشهای انقلابی و رفتارهای انقلابی داشت می بایست شخصی چون جلیلی ها را انتخاب کند که در تمام زمینه های سیاسی ، اجتماعی و ... رفتار و شعار و دغدغه و اولویت بندی اش بر طبق آرمانهای انقلاب و ارزشهای یک جامعه مسلمان تنظیم شده بود نه چون قالیبافها و رضایی ها را که با دغدغه ی بهبود وضع نان و معیشت ملت مسلمان و رفتارها و سوابق سیاسی و اجتماعی خطادار و به انحراف رفته و نه حفظ و پیاده سازی ارزشهای واقعی انقلاب و آرمانهای امام راحل و رهبری معظم وارد میدان شده بودند. که این همبستگی هرچند ظاهرا به نفع قبیله اصولگرایان است! اما در حقیقت کوتاه آمدن از اصول و مبانی انقلاب اسلامی و ابراز شوق و رضایت به سپردن برجام ها به دست اصولگرایان تقلبی و درجه دوم است.
بی شک کسی تضمینی ندارد که افرادی که گذشته خطاداری داشتند و برائت نجسته اند و گهگاه هم مواضع روشن و صحیحی از خود نشان نمی دهند فرداروزی مانند برخی ساکتین پوست اندازی نکنند و به پشتوانه ی مردم و برخی خواص و علمای کم اطلاع و ظاهربین بهتر از جبهه مخالف نظام برای اسقاط نظام تلاش نکنند.

 


1و2-http://mesbahyazdi.ir/node/5152


نوشته شده در یکشنبه 94/12/2ساعت 6:53 عصر توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

بسم الله الرحمن الرحیم

خبری که این روزها کام همه مسلمانان جهان بخصوص مسلمانان ایران را تلخ کرده و غم سنگینی بر قلب آنها فرود آورده است فاجعه ی غمبار مناست.
بی تدبیری عمدی یا غیرعمدی آل سعود در حفظ امنیت و سلامت زائران موجب از دست رفتن جان بسیاری از میهمانان حضرت حق شد که در حال انجام فرائض و سرشار از شوق بندگی جان خود را از دست دادند و بسیاری نیز مجروح و بیهوش شدند.
در گیر و دار این وقایع تلخ سوالی که شاید اذهان بسیاری را همچون ذهن این حقیر به خود مشغول کرده این است که صرفنظر از اینکه این فاجعه برای امت اسلامی به منزله عقوبتیبوده یانه ، چطور ممکن است در حرم امن الهی که خداوند در قرآن کریم در آیه 125سوره ی مبارکه ی بقره (وَ إِذْ جَعَلْنَا الْبَیْتَ مَثابَةً لِلنَّاسِ وَ أَمْنا) آن را خانه ای امن معرفی میکند، جان هزاران میهمان خدا که مشغول عبادت او بودند به راحتی از دست برود و خوف امنیت نداشتن برای مسلمانان در آن ایجاد شود؟

برای پاسخش در تفسیر المیزان و تفسیر نمونه مطلبی نیافتم اما در یک بحث تفسیری2 حضرت آیت الله جوادی آملی روشن و به تفصیل این قضیه را مطرح کرده اند که خلاصه آن را برای استفاده در زیر مینویسم:

بحث امنیت در دو مسئله مطرح است:
یکی برای خود کعبه و دیگری برای اطراف کعبه و شهرمکه.
درمورد خود کعبه دو بحث امنیتی مطرح است:امنیت تکوینی به معنای آنکه خانه کعبه تخریب شدنی نیست و اگر کسی فکرتخریب قبله گاه مسلمین به سرش بزند ، به سرنوشت ابرهه دچار خواهدشد . و امنیت تشریعی به معنای آنکه درحریم این خانه بسیاری از کارها ممنوع است و هرکس به این خانه پناهنده شد شما پناهش بدهید.
اما درمورد امنیت شهر مکه زمانی خداوند شهر مکه را امن قرار داد که حضرت پیامبر صلوات الله علیه در آن بود و این امنیت به احترام ایشان بود (لا أُقْسِمُ بِهذَا الْبَلَدِ (1) وَ أَنْتَ حِلٌّ بِهذَا الْبَلَد3) و بحث امنیتی که تا قیام قیامت برای کعبه محفوظ است درمورد مکه مطرح نیست.



آیا منا هم جزء حرم امن الهی است؟

 

با توجه به خلاصه فوق ، ناگفته پیداست فاجعه ای که در منا به قوع پیوست را نمیتوان در تعارض با امنیت کعبه دانست. هرچند این قضیه چیزی از مسوولیت سنگین خاندان مستبد آل سعود کم نمیکند و این رژیم ملعون و آدم کش قطعا باید تقاص و تاوان خطاهایش را بدهد و اگر عمدی بودن این فاجعه هم قطعی شود بی شک همه ی مسلمانان انتقام جنایتهای مکرر عربستان در یمن و منا و ... را یکجا خواهند گرفت و تا نابودی آل سعود خائن به پیش رفته و آرام نخواهند نشست.

نفرین خداوند بر آل سعود جانی و حامیان مستکبرش

 


*********
1-http://bayanmanavi.ir/post/2495
2- http://library.tebyan.net/fa/Viewer/Text/90251/2
3- آیه اول و دوم سوره مبارکه بلد ؛ تفسیرشریف المیزان: و معناى دو آیه این است که (هر چند قسم لازم ندارد ولى) سوگند مى‏خورم به این شهر، شهرى که تو در آن اقامت دارى، و این تعبیر توجه مى‏دهد به اینکه مکه به خاطر اقامت آن جناب در آن و تولدش در آن شرافت یافت.


نوشته شده در چهارشنبه 94/7/8ساعت 6:4 عصر توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

آی مسلمان!
میهمان حضرت حق باشی یا نباشی
 سرشار از شوق بندگی درحال انجام فرائضت باشی یا نباشی
همین که خون حسین علیه السلام در رگ هایت جاری باشد کافیست
تا خونخواران سعودی
که عجیب تشنه ی مکیدن خون تو اند
بی اهمیت به اینکه
کلیددار کعبه هستند یا نیستند
دهها میلیارد دلاری که درآمدشان از حج بوده در قبال تعهدی بوده یا نبوده
بعد از آنکه
1400 و اندی سال ، 1400 واندی بار مدیریت جمعیت و حج را تجربه کرده اند
این بار هم برای 2روز پادشاهی بیشتر
به اطاعت از صهیونیست و آمریکای خونخوارتر و پلیدتر از خودشان
به قربانگاهت بکشانند و
مدتها زیر آفتاب 54درجه نیمه جانت را بگیرند و
باقی را هم در چنددقیقه یکسره کنند و
باد و طوفان خلاف جهت یک قرن پیش و بی نظمی ضیوف الرحمان را دلیل بخوانند
ننگ و نفرین خدای قادر بر هرچه خائن و جانی و مزدور سعودیست باد


نوشته شده در شنبه 94/7/4ساعت 5:1 صبح توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

پدر و مادران رفاه زده و دنیازده ی کشور من
حالا بنشینند و هی دلیل بتراشند برای فرزندنیاوری شان
از گرانی و تربیت و فلان و بهمان!
بالاخره امروز زیرسایه قدرت جمهوری اسلامی نفس راحتی می آید و می رود
و اصلا نیازی به پیگیری خبرهای داعش نیست
و شنیدن شعارهای وحشیانه شان
که  "پرچم دولت اسلام روی اجساد روافض نجس افراشته خواهدشد"
"قسم به خدا که هیچ یک از شما شیعیان را زنده نخواهیم گذاشت و مایه عبرتتان خواهیم کرد"
"از خونهایتان رودی جاری خواهیم کرد"

اما فردا روزی که دور نیست؛
وقتی جمعیت 20درصدی حالای اهل تسنن ایران رسید به 40درصد حالای سنی های عراقی؛
و فرمانداری ها واستانداری ها و مجلس ما را برخی از سنیان کف زن برای وهابیت قرق کردند
و برخی مفتی ها و مولوی های حال و آینده ایران راه ورود یاجوج و ماجوجهای داعشی را فرش کردند
آنگاه است که حسرت امنیت و افزونی شیعه را فقط میتوان با خود به گور برد! به معنای واقعی کلمه اش!
آن روز حال امروز شیعیان عراق را می فهمیم که گروه گروه زیر رگبار داعش جان میدهند
و حال زنان آبرومند شیعی شان را که یکی پس از دیگری خودکشی میکنند
بخاطر اجبارشدنشان به تن دادن برای جهادنکاح داعشی ها!


آن روز می فهمیم که برای حفظ اسلام که هیچ نکرده ایم هیچ
بلکه در جبهه داعشی ها پیش خدمتی هم کرده ایم
آنها به شکلی شیعه را تارومار میکنند و ما به شکلی!


نوشته شده در یکشنبه 93/3/25ساعت 8:40 عصر توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

  • هر که را می دید سلام می کرد.
  • وقتی دست می داد ، دستش را نمی کشید تا طرف مقابل دستش را بکشد.
  • اخلاق آن حضرت به قدری نرم بود که مردم او را پدر مهربان خود می دانستند.
  • به کسی خیره نمی شد و نگاه کردنش یک لحظه بیشتر نبود.
  • از هیچ نعمتی بد نگفت.
  • دوست داشت همیشه از خوبی ها بگوید.
  • همیشه با بهترین عطرها خود را خوشبو می کرد.
  • سخن که می گفت ، لبخند می زد.
  • کوتاه سخن می گفت . بدون طول و تفصیل.
  • زبانش را از سخن غیرضرور باز می داشت.
  • به دیدار کسانی می رفت که به دیدارش نمی آمدند.
  • دنیا و حوادث تلخش او را خشمگین نمی کرد. خشم او برای رضای خدا بود ؛ وقتی کسی حریم الهی را می شکست.
  • وقتی خشمگین می شد ، رویش را بر می گرداند و چشم هایش را می بست.
  • خنده اش تبسمی شیرین بود.
  • در مجلس ، حق همه را ادا می کرد. هیچ کدام از هم نشینانش احساس نمی کردند که دیگری از او محترم تر است.


سالروز آغاز جاری شدن چشمه های گوارای محبت و معنویت و خداپرستی از میان دستان مبارک و زبان و قلب مهربان و پرکرامت پیامبر رحمت و مهربانی بر تمام بشریت و بخصوص بر مفتخرین به پیروی از اسلام ناب محمدی مبارک و فرخنده باد.

به امید دیدار و شفاعت حضرتش و عنایات بیکران خالق بی همتایش

 صلوات بر محمد و آلش

 


نوشته شده در سه شنبه 93/3/6ساعت 12:1 عصر توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

نقدی بر افراطهایی که خود موجب تفریط میشوند

بسم الله الرحمن الرحیم

بزرگترین ضربه هایی که دین در طول تاریخ خورده است نه از جانب دشمنانش که از افراط و تفریط های دینمداران بوده است. از افراط خوارج و تفریط مرجئه گرفته تا افراط در 20روزه بودن (یا حتی  شروع از پایان ماه صفر!)ایام عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها که نه سیره ائمه بزرگوارمان بوده است و نه سیره علمای سابق و نه
حتی علمای هم عصرما.

به گمانم این بررسی تاریخی را در سخنرانی های آقای رحیم پور ازغدی شنیدم که افراط و تندوری همیشه ی تاریخ محکوم به شکست بوده است و هیچ گاه جواب نداده است.
کمی واقع بینانه و از میان عوام مردم به این افراط و تفریطها بنگریم؛ اثرات منفی پررنگ کردن عزاها و افزایش روزهای ایام فاطمیه و افزودن ایام محسنیه و عسگریه و لزوم عزادار بودن با لباس مشکی و... از جانب برخی دینمداران در بین مردم در میان هجمه های فرهنگی و اعتقادی دشمن که اصرار دارند بر خلاف واقعیت نشاط افزا و بهجت انگیز شریعت حضرت پیامبر(ص)،دین مبین اسلام و مذهب متعالی تشیع را در ذهن جوانان ،مخالف خوشی و شادمانی و دین صرفا غم و ماتم و گریه معرفی کنند کاملا قابل شهود است.
 تبریک گویی ایام نوروز که در بین الایام 2فاطمیه واقع شده همراه با حفظ شوونات و احترام و گرامیداشت حضرت فاطمه علیهاسلام منافاتی با ایام خاص حزن و عزاداری در ایام فاطمیه اول که به فرموده علما 13تا15 جمادی الاول(24-26اسفند) و ایام فاطمیه دوم که 1تا 3 جمادی الثانی(12-14فروردین) است ندارد.

فاطمیه در نوروز
تصویر فوق در ایام عید امسال در سایت مقام معظم رهبری قرار داده شده بود که خود گویاست
با سوال از علما و مطالعه نظراتشان و تامل در نوع نگاه ولی امرمسلمین که نه در اولین روز عید و نه در سخنرانی روز ششم فروردین لباس عزا به تن نداشتند و تبریک نوروز داشتند به راحتی می توان نگاه صحیح را دریافت و از افراط جلوگیری کرد.
ان شاءالله آینده این مطلب تکمیل میشود.

لینک مرتبط:

انتقاد آیت‌الله شبیری از افراط در دهه‌های عزا

نظر مراجع و علما در مورد تقارن ایام فاطمیه با جشن نوروز 


نوشته شده در جمعه 93/1/8ساعت 1:55 عصر توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

بسم الله الرحمن الرحیم

چندهفته ایست توفیق حاصل شده در یکی از کلاسهای روانشناسی حجت الاسلام والمسلمین تراشیون که از مشاوران بسیار برجسته در قم هستند و دیدگاههای روانشناسیشان مبتنی بر تعالیم و روایات اسلامیست شرکت میکنم.
بدون تعارف باید بگویم از وقتی برخی اصول روانشناختی از تفاوتهای زن و مرد را در این کلاس آموخته و پذیرفته ام ، در مواجهه با برخی مسائل که قبلا برایم ناراحت کننده بود بسیار قانع شده ام و از این بابت خداوند را شاکرم.

یکی از این اصول مهم اصل طبیعی و غالب "کلی نگری مرد و جزئی نگری زن" است. استاد می فرمودند طبیعت مرد اینگونه است که تنها به کلیت مسائل می نگرد و به جزئیاتش توجهی ندارد. و بر خلاف او، زن به تمام جزئیات مسائل توجه دارد.*

این اصل طبیعی ؛
_ اقتضا می کند که مردها به کلیت مسائل بنگرند مثلا به پاکیزگی ظاهر منزل توجه داشته باشند نه به پاک شدن گردوخاکهای داخل کابینتها و کمدها..پس خانمهای محترم انتظار توجه سریع به فعالیتهای ظریفی که حتی شاید ساعتها وقت شما را گرفته از یک آقای کلی نگر یک انتظار غیرمنطقیست.

_ اقتضا می کند که مردها دیدشان به مسائل تحلیلی باشد و زنها دیدشان توصیفی مثلا اگر درمورد رنگ سفید ماشین فلان مدل سوال کنند خانم پاسخ میدهد که "بله این رنگ خیلی قشنگه" و آقا پاسخ می دهد "بله سفیدش پرفروش تره" ! پس خانمهای محترم اگر همسرتان در خریدهایش خوش سلیقه نیست ناراحت نباشید ممکن است او بیشترین توجهش به دوام و کاربرد وسیله بوده باشد نه به ظاهرش.

_ اقتضا می کند که مردها کم حرف باشند و زنها پرحرف چون مردها تنها به کلیت موضوع مورد بحث نگریسته و می نگرند مثلا اگر در مورد کیفیت مهمانی که خانم و آقا هردو در آن شرکت داشته اند سوال شود آقا پاسخ می دهد "خوب بود!" و خانم پاسخ می دهد" غذایشان.. بود.سالادشان...بود.چیدمان منزل...بود و....! " ... پس خانمهای محترم قیل و قال شما سر کم حرفی همسرتان و پاسخهای کوتاه او به سوالاتتان جایی ندارد. لطفا با این خصلت مردانه در حد طبیعی خودش کنار بیایید.

 .

* : تبصره: استاد فرمودند شاید بگویید برخی آقایان هستند که جزئی نگرند ، بله شما صحیح می فرمایید اما دقت داشته باشید که اولا تعداد مردهای جزئی نگر نسبت به همه مردها بسیار کم است و دوما همین تعداد معدود هم دو دسته اند: دسته ای که مهارت جزئی نگری بخصوص در ظاهر و رفتارهمسر را بلدند که تعدادشان بسیار کمتر است و دسته دیگر مردانی هستند که در طی سالهای عمرشان به عللی جزئی نگر شده اند که این جزئی نگری شان اصلا جالب توجه نیست چرا که این تعداد همانگونه که در مسائل مثبت جرئی نگرند در مسائل منفی هم جزئی نگرند و مشکل ساز.

 

 


نوشته شده در چهارشنبه 92/8/8ساعت 3:44 صبح توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

بسم الله الرحمن الرحیم

آنهایی که هنوز دل در گرو اسلام دارند والبته به روحانی رای دادند بخوانند

خدا کند کسی دیشب برای زیارت "آرام گاه" و حرم دخترموسی بن جعفر ؛حضرت معصومه سلام الله علیهما نرفته باشد.

دیشب صدای آواز شیطان را در قم هم می شد شنید!
در طول خیابانهای مسیر، صدای ترانه های ماشین های بعضا پلاک تهران! از یاد آدم می برد که اینجا حرم و عشّ آل محمد (ص) است.

خیلی صحنه ها دیده میشد که به بهانه نشان دادن عکس روحانی، برخی دختران بازوی برهنه خودشان را از شیشه ماشین بیرون آورده بودند و با رقصاندن بادکنکها و روبانهای بنفش و عکس خاتمی و هاشمی و روحانی! یاد انقلاب رنگی  را زنده می کردند.

بله ،دم خروس هم البته بیرون افتاده بود با این شعار که به گوش می رسید "این همه لشکر آمده به عشق اکبر (هاشمی) آمده". البته یادم هست این همان اکبری است که سال 88 رای 24 میلیون مردم را هیچ دانست و به همراه اولادش بر طبل تقلب و تردید کوبید تا آتشفشان به پا کند و حالا که یک نفر همکاسه او رای آورده(تنها با کمتر از 300 هزار رای بیشتر ) این را "دموکراتیکترین انتخابات" دانست که هیــــچ شبهه ای در آن نیست. حتما من ریاضی ام خوب نبوده که نمیدانم 11 میلیون بیشتر است یا سیصد هزار ... یا حساب عالم سیاست از حساب ماها جداست؟!

در این میان عده ای موتوری را دیدم که آنها  هم "به عشق اکبر" آمده بودند و جیغ بنفش می کشیدند. راستی این جمله از چه کسی بود که "عده ای باید زیر چرخ توسعه له شوند "؟! با خودم گفتم خدا نکند کسانی که زیر چرخ توسعه باید له شوند شما موتوری ها باشید.

باز خاطرات سال 88 را در ذهنم مرور کردم هرچه در ذهنم گشتم دیدم که با اینکه احمدی نژاد 24میلیون رای آورد ولی از این دست بی حیایی ها نکردند. ...  کردند اما نه طرفداران احمدی نژاد بلکه همان شکست خوردگانی که آتش به جان مملکت انداختند و  زدند و کشتند و بردند. پس این جماعت برایش شکست و پیروزی فرقی ندارد گویا.
در هجوم این بی حیایی ها مبهوت و در فکر بودم که صدایی شنیدم :"اینا طرفدار جلیلی اند".انگشتشان به سمت ما بود شاید قیافه مان طوری بود و شاید چون مثل آنها فضای معنوی قم را با آهنگهای آنچنانی به هم نزده بودیم!
یادم آمد که دکتر جلیلی جانباز است و پایش برای تداوم راه انقلاب در جبهه جا مانده مثل رهبرش که دستش را برای انقلابش هدیه کرد ولی راستی شنیدم حسن روحانی هم ازمسوولین ستاد جنگ بوده و همکار هاشمی . پس چرا یک ترکش ناقابل هم سوغاتی نیاورده؟! دانستم فرق "نشستن بر ساحل سلامت" و "غرقه شدن در طوفان" همین است. 

پلیس ضدشورش هم خوب شد که حداقل سر چهارراهها ایستاده بود تا دلم از ترس اینکه همسرم ریش دارد ریش ریش نشود. آری اینــجا "قم" است صدای ما را از واشنگتن نــمیشنوید بلکه از خیابان های اطراف حرم حضرت معصومه (س) ... .

محشر جهالت بود یا صحرای کربلا؟ بیشتر از 1 ساعت در ترافیک خوشحالیون جاهل مسلک ماندیم و این پسرم بود که مدام "آب آب" میکرد و من که بخاطر عدم دسترسی و خیابان تعطیل از ترس هیجان زده ها جگرم آتش میگرفت از تشنگی پسرم و بی حیایی ها.

محشر جهالت

 
خدا به خیر کند که 4سال دیگر خون دل خوردن ها در پیش نداشته باشیم. بی بی جان! از زخم خوردن های ما باکی نیست..هوای سیدعلی را داشته باشید...


نوشته شده در یکشنبه 92/3/26ساعت 10:17 صبح توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

   1   2      >

Design By : Pichak