شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار
او با قلمي روان و فکري توانا در تحليل مسائل اسلامي و توضيح حقايق فلسفي با زبان مردم و بي قلق و اضطراب به تعليم و تربيت جامعه پرداخت . آثار قلم و زبان او بي استثناء آموزنده و روانبخش است و مواعظ ونصايح او که از قلبي سرشار از ايمان وعقيدت نشآت مي گرفت ، براي عارف وعامي سودمند است . ( پيام امام خميني بمناسبت سالگرد شهادت استاد مطهري)

پيام‌هاي اتاق

درب کنسرو بازکن برقی
+ والله و بالله قسم مي‏خورم که پيغمبر اکرم در قبر مقدسش‏ امروز از يهود مي‏لرزد. اين يک مسئله دو دو تا چهار تاست. اگر کسي نگويد، گناه کرده است، من اگر نگويم و الله مرتکب گناه شده‏ام، هر خطيب و واعظي اگر نگويد، مرتکب گناه شده است. گذشته از جنبه اسلامي، فلسطين چه‏ تاريخچه‏ اي دارد؟ قضيه فلسطين مربوط به دولتي از دولت‌هاي اسلامي هم نيست‏، مربوط به يک ملت است،ملتي که او را به زور ازخانه‏اش بيرون‏ کرده‏اند
والله و بالله ما در برابر اين قضيه‏ مسئوليم. به خدا قسم مسئوليت داريم.
اگر حسين بن‏ علي بود، مي‏گفت اگر مي‏خواهي براي من عزاداري کني، براي من سينه و زنجير بزني، شعار امروز تو بايد فلسطين باشد. شمر امروز موشه دايان است. شمر 1300 سال پيش مرد، شمر امروز را بشناس. امروز بايد در و ديوار اين شهر با شعار فلسطين تکان مي‏خورد.
آيا ما وظيفه نداريم که کمک مالي به آنها بکنيم؟ آيا اينها مسلمان‏ نيستند، عزيزان ندارند؟ آيا اينها براي حق مشروع بشري قيام نمي‏کنند؟ کيست که امروز منکر شود که فلسطيني‌هاي آواره، حق بازگشت به وطن خود را ندارند؟ من در سفر مکه بعضي از اينها را ديدم. يک جوانهايي، فقط مي‏گفتند: دماء الشهداء، ما اميدمان فقط به خون شهدايمان است.
به وسيله مال که مي‏توانيم کمک کنيم.والله اين انفاق واجب است،مثل نماز خواندن و روزه گرفتن واجب است.اولين سؤالي که بعداز مردن‏ از ما مي‏کنند،همين است که درزمينه همبستگي اسلامي چه کرديد؟پيغمبر فرمود: «من سمع مسلماً ينادي يا للمسلمين فلم يجبه فليس بمسلم» (4) هر کس بشنود، صداي مسلماني را که فرياد مي‏کند ياللمسلمين، مسلمانان به‏ فرياد من برسيد،و او را کمک نکند، ديگر مسلمان نيست، من او را مسلمان نمي‏دانم
چه مانعي دارد که ما براي اينها حساب باز کنيم؟ چه‏ مانعي دارد که مقدار کمي از درآمد خودمان را اختصاص به اينها بدهيم؟
کتاب حماسه حسيني
درب کنسرو بازکن برقی
گروه انـديشـــه مطـــهـر
vertical_align_top