شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار
اگر خداي متعال به نسل كنوني ما اين توفيق را نداد كه از شخصيت هايي مانند علامه طباطبايي و شهيد مطهري استفاده كند، اما به لطف خدا اين شخصيت عزيز و عظيم القدر خلا آن عزيزان را در زمان ما پر كرده است. آيت الله مصباح ، شهيد مطهري زمان هستند/ بنده هم به سهم خودم قدر آقاي مصباح را مي‌دانم. واقعا مي‌دانم که ايشان در کشور و براي اسلام چه وزنه‌اي هستند و حقا و انصافا ما امروز نظير ايشان را – حالا به اين تعبير بگوييم – خيلي نادر نظير آقاي مصباح ممکن است وجود داشته باشد با اين وزانت علمي و عمق علمي و احاطه و وسعت و با اين آگاهي و بينش و صفا./ اين سه جهت در ايشان جمع است؛ هم علم، هم بصيرت به معناي حقيقي کلمه و هم صفا. اين سه تا با هم در وجود ايشان خيلي ارزشمند است. (امام خامنه اي) /*/*/*/ مصباح در ميان شاگردان من ، مانند انجير در ميان ساير ميوه هاست ، چرا كه او هيچ چيز زائد و دور ريختني ندارد (علامه طباطبايي) /*/*/*/ حضرت آيت الله مصباح يزدي روحي له الفداء بدون شك يك الگوي بسيار موفق هستند (علامه جوادي آملي) /*/*/*/ آقاي مصباح انسان زحمت كشيده اي است. من با ايشان همدرس و همبحث بوده ام، خدا را شاهد مي گيرم كه پشت سر ايشان نماز مي خوانم. (علامه حسن زاده آملي)

پيام‌هاي اتاق

چراغ جادو
+ *اسلامي کردن علوم*
*در تمامي رشته‌هاي علمي بايد علوم اسلامي اقتباس شوند و از ريزه‌خواري از سفره ديگران پرهيز کنيم.* اسلامي کردن بدين معناست که علوم مخالف اصول اسلامي تغيير داده شوند و بر اساس آموزه‌هاي اسلامي تجديد شوند.
مطالبي که در کتب درسي اصطکاک با علوم ديني دارند، مانند برخي از علوم انساني، نبايد متن درسي و آموزشي قرار داده شوند و بايد متوني که سازگاري با آموزه‌هاي اسلامي دارند در متون آموزشي گنجانده شوند که البته مي‌توان در کنار آن به ساير نظرات علمي نيز ارجاع داد.
برخي از علوم، مانند رياضي، اصطکاکي با اسلام ندارند و اسلامي کردن آن‌ها معنايي ندارد، چون نسبتي با اسلام ندارند.
چراغ جادو
گروه مصـــباح انـديشــه
vertical_align_top