شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار
اگر خداي متعال به نسل كنوني ما اين توفيق را نداد كه از شخصيت هايي مانند علامه طباطبايي و شهيد مطهري استفاده كند، اما به لطف خدا اين شخصيت عزيز و عظيم القدر خلا آن عزيزان را در زمان ما پر كرده است. آيت الله مصباح ، شهيد مطهري زمان هستند/ بنده هم به سهم خودم قدر آقاي مصباح را مي‌دانم. واقعا مي‌دانم که ايشان در کشور و براي اسلام چه وزنه‌اي هستند و حقا و انصافا ما امروز نظير ايشان را – حالا به اين تعبير بگوييم – خيلي نادر نظير آقاي مصباح ممکن است وجود داشته باشد با اين وزانت علمي و عمق علمي و احاطه و وسعت و با اين آگاهي و بينش و صفا./ اين سه جهت در ايشان جمع است؛ هم علم، هم بصيرت به معناي حقيقي کلمه و هم صفا. اين سه تا با هم در وجود ايشان خيلي ارزشمند است. (امام خامنه اي) /*/*/*/ مصباح در ميان شاگردان من ، مانند انجير در ميان ساير ميوه هاست ، چرا كه او هيچ چيز زائد و دور ريختني ندارد (علامه طباطبايي) /*/*/*/ حضرت آيت الله مصباح يزدي روحي له الفداء بدون شك يك الگوي بسيار موفق هستند (علامه جوادي آملي) /*/*/*/ آقاي مصباح انسان زحمت كشيده اي است. من با ايشان همدرس و همبحث بوده ام، خدا را شاهد مي گيرم كه پشت سر ايشان نماز مي خوانم. (علامه حسن زاده آملي)

پيام‌هاي اتاق

درب کنسرو بازکن برقی
+ خدا را شکر که توفيق داد به وظيفه‌مان عمل کرديم. ما وظيفه دانستيم که بايد به شخصي که به نظر ما اصلح است رأي بدهيم و به ديگران هم توصيه کنيم و ـ‌الحمدلله‌ـ خدا توفيق داد كه هر کاري در اين جهت از دست‌مان برمي‌آمد انجام دهيم؛ نه مثل بعضي از كساني كه به خاطر انگيزه‌هاي مادي و دنيوي رأي دادند. ما با تحمل همه سختي‌ها و ملامت‌ها و شنيدن همه ناسزاها به وظيفه‌مان عمل کرديم و خدا را هم شكر مي‌كنيم.
ما بعد از زيارت عاشورا سر به سجده مي‌گذاريم و مي‌گوييم: "اللهم لک الحمد..."يعني ما بر مصيبت سيدالشهدا سلام‌الله عليه خدا را شکر مي‌كنيم؛علاوه بر اين‌كه نبايد ازشكست ظاهري امام حسين عليه‌السلام سرخورده شويم،بايد خدا را هم شکر کنيم که چنين مصيبتي بر ما وارد شد و خداي متعال آن را براي ما وسيله سعادت و رحمت و فضل در دنيا و آخرت قرار داد. زيرا اطمينان داريم كه اجراخروي‌ انجام وظيفه در هر حال محفوظ است.
نمي‌توانيم بگوييم كاري كه شد اثر نداشت؛ ‌چون همين فعاليت محدود چند روزه و صرف هزينه‌‌هاي اندكي که از طرف مردم كوچه و بازار تأمين شد، ‌در نتيجه با بعضي ديگر كه از مدت‌ها پيش برنامه‌ريزي كرده بودند و هزينه‌هاي هنگفتي صرف كردند، برابري مي‌كرد و چه بسا اگر ما تلاش بيشتري مي‌کرديم و آمادگي بيشتري داشتيم،‌ نتيجه بهتري مي‌گرفتيم. پس نمي‌توانيم بگوييم چون فعاليت ما اثر ندارد، پس تکليف ساقط است.
در جمع گروهي از اساتيد و اعضاي هيات علمي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) ـ 1392/03/26 :http://mesbahyazdi.ir/node/4745
+ *پاسخ به پرسش از آيت الله مصباح* دست به قلم شدن و نگاشتن شايد آسان باشد، اما آنچه مهم و البته دشوار است پايه و اساس نوشتار است. بسي جاي تعجب است که فارغ از دروغ و تهمت، حتي ذره‌اي جانب انصاف و مردانگي و اخلاق هم رعايت نمي‌شود. گاهي بايد شنيد و گذر کرد.http://mehraban63.parsiblog.com/Posts/142/
+ *نيمي از رسالت حماسه‌هاي امسال بر دوش بانوان است* .
استاد حوزه علميه قم با بيان اين مطلب كه *به جز جهاد ابتدايي نظامي، بقيه اقسام جهاد همانند مردان بر زنان هم واجب است*، گفت: مفهوم جهاد وسيع‌تر از مجاهده نظامي است و شامل جهاد فرهنگي، جهاد علمي، جهاد اقتصادي و جهاد سياسي نيز مي‌شود.
فرمايشات علامه مصباح يزدي در نشستي با بانوان جبهه پايداري :http://mesbahyazdi.ir/node/4466
+ *هراندازه در اين راه تلاش شود که انسان بفهمد چيزي از خود ندارد، کم است* .
+ امروز هدايتگري و روشنگري براي بالابردن سطح آگاهي مردم در خصوص مسائل سياسي و اجتماعي، از *اوجب واجبات* است.
http://mesbahyazdi.ir/node/4344
+ *چرا ورود به مسائل سياسي و اجتماعي نياز است؟*
در ورود به مسائل سياسي و اجتماعي نيز بزرگان از گذشته اختلاف نظر داشتند و دو گروه مي‌شدند، بعضي از بزرگان مانند شيخ بهائي وارد فضاي سياسي مي‌شدند و عده‌اي نيز توجه به مسائل فردي و عبادي را سرلوحه زندگي قرار مي‌دادند.
در رژيم گذشته نيز برخورد با دستگاه حکومتي متفاوت بود، کساني معتقد بودند بايد مماشات کرد تا اصل اسلام باقي بماند و گروهي هم مخالفت با دستگاه را در پيش گرفته بودند.
در زمان ما نيز امام (ره) به مخالفت با دستگاه حکومتي پرداخت و نهضت روحانيت تشکيل شد و انقلاب پيروز شد، داستاني که نظيرش در عالم تشيع کم است.
*بخش عظيمي از اسلام به مسائل جتماعي اختصاص يافته است و از اين رو نمي‌توان فقط به مسائل فردي اکتفا کرد، امام (ره) حرکتي را آغاز کرد و عملا اين مسأله را نشان داد، ما نيز اگر درست فکر کنيم و حرکت امام (ره) را مورد تحليل تاريخي قرار دهيم، مي‌بينيم که اگر اين حرکت شکل نمي‌گرفت، چيزي از اسلام و تشيع باقي نمي‌ماند.*
+ تمام اعضا و جوارح ما به برکت وجود حضرت وليعصر(عج) رشد يافته است. .
براي ما سزاوارتر است که ارتباط خودمان را با حضرت بيشتر کنيم، توسل داشته باشيم و مشکلات را با ايشان درميان بگذاريم و کاري انجام دهيم که مورد رضايت ايشان باشد تا رضايت الهي را به‌همراه بياورد.
منبع: http://mesbahyazdi.ir/node/4035
+ * ايمان جوانان امروز بسيار بيش از گذشته است*
عده‌اي معتقدند كه در گذشته انسان‌هاي مؤمن و متدين بيشتر بوده و ايمان در زندگي‌ها پررنگ‌تر بوده است، و گاه برخي خاطرات از افراد مختلف را به عنوان مؤيد ذكر مي‌كنند. /گاه ملاک خوبي و ايمان يك فرد يا گروه در يك سري مسائل ظاهري مانند نماز، روزه، سينه زني و زيارت رفتن خلاصه مي‌شود، در حالي كه معيار ارزش بايد اين باشد كه چه ميزان افراد حاضرند براي دينشان فداكاري كنند.
بنده وقتي داستان حنظله غسيل الملائكه را مي‌خواندم كه صبح بعد از ازدواجش به جنگ رفت و شهيد شد، بسيار متعجب مي‌شدم كه چگونه فردي مي‌تواند تا اين اندازه به اعتقادات خود پايبند باشد، اما در همين 8 سال دفاع مقدس، جوانهايي پيدا شدند كه با فداكاري‌هاي خود، حماسه‌هايي آفريدند كه داستان حنظله غسيل الملائكه در مقابل آن بسيار كوچك جلوه مي‌كند
امروزه عوامل فسادي كه به راحتي در اختيار افراد معمولي قرار مي‌گيرد، در گذشته دسترسي به آنها حتي براي شخصيت‌ها نيز ناممكن و يا دشوار بود، لذا مقاومت در برابر اين عوامل بسيار دشوارتر از گذشته، ودر عين حال امروز جواناني كه دسترسي به فساد براي آنها بسيار راحت است، خود را از اين فسادها حفظ مي‌كنند و مقاومتي كه جوانان براي حفظ ارزشهاي اسلامي مي‌كنند، بسيار بيش از گذشته است،
*لذا امام راحل اين مسلمانان را بهتر از مسلمانان صدر اسلام مي‌دانست.*
+ *تقويت عواطف ديني*، *دلسوزي براي محرومان جامعه* و *تقويت عواطف انساني*، معيارهايي است که در تحقق *سبک زندگي اسلامي* در اولويت قرار دارد.
اين روحيه خيرخواهي براي همه، گذشت از قصورها و تقصيرهاي ديگران، ناديده گرفتن نقاط ضعف يکديگر در هر زمان، قشر و حتي نهادي مي‌تواند کار ساز باشد و به عنوان يک معيار کلي ديگر در تحقق سبک زندگي اسلامي در نظر گرفته شود که يکي از بزرگ‌ترين عوامل موفقيت امام و مقام معظم رهبري، مهرباني آنان است که نمونه کامل‌تر و متعالي‌تر آن در امير مؤمنان عليه‌السلام وجود داشت.
http://mesbahyazdi.ir/node/4253
سلام عليکم..خيلي خوش اومدين...متشکرم..ان شاءالله که مطالب مفيدفايده حضرتعالي و ساير دوستان قرار بگيره.
+ امام خميني به همه‌ي ما ياد داد كه خداوند قبل از هر جا در ميدان سياست است. من اين باور را از گذشته داشته‌ام و هر روز نيز نشانه‌هاي بيشتري براي آن يافته‌ام كه خداي جبهه‌هاي دفاع مقدس، همان خداي دانشگاه‌ها، همان خداي حوزه‌هاي علميه و همان خداي عرصه‌هاي سياست و اقتصاد است.
آورين تسنيم مي بينم وختتت هم آراد شده گلم مي آي اين ورا
*تسنيم**
منظور؟آيکون کوچه ... چپ:)
+ اگر دوران حاضر را با تمام دوره‌هاي تاريخ تشيع مقايسه كنيم، درمي يابيم كه هرگز چنين شرايطي وجود نداشته كه به اين ميزان وسايل، ابزار و امكانات و داوطلب براي پرداختن به امور ديني فراهم باشد، لذا بايد قدردان اين نعمت بزرگ الهي باشيم و نعمت وجود حضرت امام(ره) و رهبري كه جانشين شايسته ايشان هستند را فراموش نكنيم.
تنها در چند سال كوتاه، حضرت علي(ع) حاكميت را در دست داشتند و با وجود اينكه همين زمان كوتاه بهترين نمونه حكومت در تاريخ انسانيت بوده است، مشاهده مي‌كنيد چه اختلافاتي به وجود آمد و زمان زيادي از اين حكومت نيز صرف جنگ شد.
در شرايط امروز كشور نيز نبايد انتظار داشت همه مسائل به صورت آرماني و مطابق اسلام باشد، چرا كه هر قدمي در راه اسلام برداشته شود، شياطين جن و انس چندين قدم بر خلاف آن بر مي‌دارند.
(حضرت علامه آيت الله محمدتقي مصباح يزدي)
+ *اسلامي کردن علوم*
*در تمامي رشته‌هاي علمي بايد علوم اسلامي اقتباس شوند و از ريزه‌خواري از سفره ديگران پرهيز کنيم.* اسلامي کردن بدين معناست که علوم مخالف اصول اسلامي تغيير داده شوند و بر اساس آموزه‌هاي اسلامي تجديد شوند.
مطالبي که در کتب درسي اصطکاک با علوم ديني دارند، مانند برخي از علوم انساني، نبايد متن درسي و آموزشي قرار داده شوند و بايد متوني که سازگاري با آموزه‌هاي اسلامي دارند در متون آموزشي گنجانده شوند که البته مي‌توان در کنار آن به ساير نظرات علمي نيز ارجاع داد.
برخي از علوم، مانند رياضي، اصطکاکي با اسلام ندارند و اسلامي کردن آن‌ها معنايي ندارد، چون نسبتي با اسلام ندارند.
+ * از زمان خلقت آدم(ع) تا کنون در هيچ زماني کميت و کيفيت مبارزه با دين، تا اين حد شديد نبوده است*
بالاترين شبهات اعتقادي و اخلاقي از سوي پوزيتويست‌ها، ماترياليست‌ها و ساير مکاتب انحرافي در حال مطرح شدن است و از سويي عوامل فساد اجتماعي نيز گسترده بوده و شياطين از پيشرفت و تکنولوژي نيز در اين مسير بهره مي‌گيرند و لذا در هيچ زماني و در هيچ قومي دانشمندان و علما به اين اندازه مسئوليت سنگين مبارزه با مفاسد اخلاقي را بر دوش نداشته‌اند، چون هرگز دشمني با چنين قدرتي در برابر آنها قرار نگرفته است.
در اين شرايط ما چه اندازه احساس مسئوليت کرده و چاره‌انديشي کرده‌ايم؟ هرچند کسي توقع تحقق محال ندارد تا با همه شياطين عالم مبارزه شود، اما بايد ديد در سطحي که ممکن بوده تا چه اندازه کار شده است؟
آموزش پیرایش مردانه اورجینال
گروه مصـــباح انـديشــه
vertical_align_top