شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار
او با قلمي روان و فکري توانا در تحليل مسائل اسلامي و توضيح حقايق فلسفي با زبان مردم و بي قلق و اضطراب به تعليم و تربيت جامعه پرداخت . آثار قلم و زبان او بي استثناء آموزنده و روانبخش است و مواعظ ونصايح او که از قلبي سرشار از ايمان وعقيدت نشآت مي گرفت ، براي عارف وعامي سودمند است . ( پيام امام خميني بمناسبت سالگرد شهادت استاد مطهري)

پيام‌هاي اتاق

mp3 player شوکر
+ بچه ها را از كودكى بايد به نماز تمرين داد. دستور رسيده است كه به بچه از هفت سالگى نماز تمرينى ياد بدهيد. البته بچه هفت ساله نمى تواند نماز صحيح بخواند ولى صورت نماز را مى تواند بخواند. از هفت سالگى مى تواند به نماز عادت كند، چه پسر و چه دختر. يعنى همان اولى كه بچه به دبستان مى رود، بايد نماز را در دبستان به او ياد بدهند، در خانواده هم بايد به او ياد بدهند.
ولى اين را توجه داشته باشيد كه ياد دادن و وادار كردن با زور نتيجه اى ندارد. كوشش كنيد كه بچه تان از اول به نماز خواندن رغبت داشته باشد و به اين كار تشويق بشود. به هر شكلى كه مى توانيد موجبات تشويق بچه تان را فراهم كنيد كه با ذوق و شوق نماز بخواند، زياد به او بارك الله بگوييد، جايزه بدهيد، اظهار محبت كنيد كه بفهمد وقتى نماز مى خواند، بر محبت شما نسبت به او افزوده مى شود،
ديگر اينكه بچه را بايد در محيط مشوق نماز خواندن برد. به تجربه ثابت شده است كه اگر بچه به مسجد نرود، اگر در جمع نباشد و نماز خواند جمع را نبيند، به اين كار تشويق نمى شود، چون اصلا حضور در جمع مشوق انسان است . آدم بزرگ هم وقتى خودش را در جمع اهل عبادت مى بيند، روح عبادت بيشترى پيدا مى كند، بچه كه ديگر بيشتر تحت تاثير است .
ما خودمان كه از بچگى با مساجد و معابد آشنا بوديم ، در اين اوضاع و احوال امروز چقدر به مسجد مى رويم كه بچه هاى ما كه هفت ساله شده اند، به دبستان رفته اند و بعد به دبيرستان و بعد به دانشگاه ولى اصلا پايشان به مساجد نرسيده است - بروند. اينها قهرا از مساجد فرارى مى شوند.
آزادي معنوي ، فصل عبادت و دعا 4 ، مبحث مسؤوليت ما نسبت به نماز خواندن خاندان خود
آموزش پیرایش مردانه اورجینال
گروه انـديشـــه مطـــهـر
vertical_align_top