سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























نقدی بر افراطهایی که خود موجب تفریط میشوند

بسم الله الرحمن الرحیم

بزرگترین ضربه هایی که دین در طول تاریخ خورده است نه از جانب دشمنانش که از افراط و تفریط های دینمداران بوده است. از افراط خوارج و تفریط مرجئه گرفته تا افراط در 20روزه بودن (یا حتی  شروع از پایان ماه صفر!)ایام عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها که نه سیره ائمه بزرگوارمان بوده است و نه سیره علمای سابق و نه
حتی علمای هم عصرما.

به گمانم این بررسی تاریخی را در سخنرانی های آقای رحیم پور ازغدی شنیدم که افراط و تندوری همیشه ی تاریخ محکوم به شکست بوده است و هیچ گاه جواب نداده است.
کمی واقع بینانه و از میان عوام مردم به این افراط و تفریطها بنگریم؛ اثرات منفی پررنگ کردن عزاها و افزایش روزهای ایام فاطمیه و افزودن ایام محسنیه و عسگریه و لزوم عزادار بودن با لباس مشکی و... از جانب برخی دینمداران در بین مردم در میان هجمه های فرهنگی و اعتقادی دشمن که اصرار دارند بر خلاف واقعیت نشاط افزا و بهجت انگیز شریعت حضرت پیامبر(ص)،دین مبین اسلام و مذهب متعالی تشیع را در ذهن جوانان ،مخالف خوشی و شادمانی و دین صرفا غم و ماتم و گریه معرفی کنند کاملا قابل شهود است.
 تبریک گویی ایام نوروز که در بین الایام 2فاطمیه واقع شده همراه با حفظ شوونات و احترام و گرامیداشت حضرت فاطمه علیهاسلام منافاتی با ایام خاص حزن و عزاداری در ایام فاطمیه اول که به فرموده علما 13تا15 جمادی الاول(24-26اسفند) و ایام فاطمیه دوم که 1تا 3 جمادی الثانی(12-14فروردین) است ندارد.

فاطمیه در نوروز
تصویر فوق در ایام عید امسال در سایت مقام معظم رهبری قرار داده شده بود که خود گویاست
با سوال از علما و مطالعه نظراتشان و تامل در نوع نگاه ولی امرمسلمین که نه در اولین روز عید و نه در سخنرانی روز ششم فروردین لباس عزا به تن نداشتند و تبریک نوروز داشتند به راحتی می توان نگاه صحیح را دریافت و از افراط جلوگیری کرد.
ان شاءالله آینده این مطلب تکمیل میشود.

لینک مرتبط:

انتقاد آیت‌الله شبیری از افراط در دهه‌های عزا

نظر مراجع و علما در مورد تقارن ایام فاطمیه با جشن نوروز 


نوشته شده در جمعه 93/1/8ساعت 1:55 عصر توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |


Design By : Pichak