سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























بسم الله الرحمن الرحیم

مطلبی که در ذهن برخی جولان می دهد این است که به افرادی که زیر پرچم اسلام هستند و شهادتین گفته اند باید با حسن ظن نگریست.
در وهله اول مطلب صحیح و کاملا درست است که نباید به برادران مومن سوء ظن داشت چرا که به تعبیر آیه کریمه قرآن برخی گمانها و سوء طن ها گناه هستند. علاوه بر این در امور مسلمین مانند خرید و فروش و عقود و... اصل بر صحه یا به تعبیر فقهی اصالة الصحة است. پس شاید در اعمال مسلمین هم باید اصل را بر صحت عمل او _ و نه اغراض فاسد او_ گذاشت.
اما نکته ای که نباید از آن غافل شد این است که اگر در آیه کریمه بعضی از گمانها یا بسیاری از گمانها را خطا دانسته است ولی بنابر مفهوم گیری از این آیه می توان به درستی چنین برداشت کرد که البته بعضی از سوء ظن ها نیز درست و به جا هستند.

اصولا به تعبیر آیت الله احمد عابدی در مسائل امنیتی اصل بر سوء ظن است. جالب است که جاسوسان آمریکایی بر طبق اسنادی که از لانه جاسوسی به دست آمده است امام خمینی را شخصی معرفی کرده اند که نسبت به افرادی که می خواستند ذهن ایشان را منحرف کنند تیزبین بوده و به آنها با سوء ظن می نگریست : «در او جایی برای سازش و مصالحه وجود ندارد. احتمال اینکه کسی بتواند عقاید خمینی را به مقدار قابل توجهی تعدیل کند، بسیار کم است زیرا او به این گونه افراد با دید تحقیر و سوءظن می نگرد.» (صفحه 159، جلد ششم اسناد لانه جاسوسی)

در مورد اصالة الصحة نیز نکته ای وجود دارد و آن اینکه ما نمی توانیم در مورد کسی که امور مسلمین و جان و مال و ناموس مملکت به او واگذار می شود اصالة الصحة جاری کنیم و در این صورت نزد خداوند چه حجتی خواهیم داشت؟

علامه آیت الله مصباح یزدی نیز بر این مطلب تاکید دارند که ممکن است از خطاهای افراد چشم پوشی کنیم اما دیگر نمی توانیم آنها را بر مصادر امور مسلمین بگماریم: «به خدا توجه داشته باشیم و فریفته هر ادعایی نشویم. انتخابات جای خوش‌بینی و اصالت‏الصحه نیست؛ جای تیزبینی و تیزهوشی است»

انتخابات مجلس 

یکی از ویژگیهای شاخص جبهه موسوم به جبهه پایداری همین شفافیت و روشن بودن حد و مرزها بین افراد صالح و غیرصالح است. آنچه را که در جبهه پایداری می بینیم همین نکته است که چرا و به چه حجت و دلیل شرعی دوباره به مردودینی که 4سال قدرت را در دست داشتند و کاری جز معاونت فساد و فتنه نکردند مجال بدهیم به امید اینکه توبه کنند و از خطاهای خود بازگردند؟

به قول جناب حجت الاسلام پناهیان تا کی باید از ترس ضد انقلاب ، به غیر انقلابی ها رای بدهیم؟!
پس امیدوار باشیم و در مسیر انقلاب محکم باشیم و باور داشته باشیم که : إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ (احقاف:13)


نوشته شده در دوشنبه 90/12/8ساعت 2:16 صبح توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |


Design By : Pichak