سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























حضرت امام باقر(ع):
ان الامر بالمعروف و النهی عن المنکر فریضةٌ عظیمةٌ بها تقام الفرائض  و تأمن المذاهب و تحل المکاسب و ترد المظالم و تعمرالارض و ینتصف من الاعداء و یستقیم الامر

امر به معروف و نهی از منکر واجب بسیاربزرگی است که
اقامه سایر واجبات نیز در گرو انجام آن است؛
و امنیت راهها در سایه آن حاصل می شود؛
و حلیت کسب و تجارتها در سایه آن ممکن می شود؛
و بواسطه آن مظلمه ها بر می گردد؛
و زمین بواسطه آن آباد می شود؛
و دشمنان به رعایت انصاف وادار می شوند
و کارها سامان داده می شوند.

 حالا بنظر شما واجبی با این اهمیت چرا باید در جامعه ای با فرهنگ والای شیعی تا این حد کمرنگ یا بهتربگویم بی رنگ شود؟؟!

آیا بی تفاوت رد شدن از کنار گناههای سایرین و تنها نماز و قرآن خواندن از ما یک مسلمان مومن منتظر می سازد؟!

 ای کاش بدانیم و فراموش نکنیم این بی تفاوتی ها به چه قیمتی برایمان تمام می شود! در کتاب آذرخشی دیگر از آسمان کربلا از حضرت علامه مصباح که بسیار مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت دارد: حضرت باقر (ع) می فرمایند خدا به حضرت شعیب(ع) وحی کرد که من صدهزار نفر از قوم تو را هلاک خواهم کرد، چهل هزار نفر از آن ها اهل معصیت و گناه و شصت هزار نفر هم از خوبان هستند. حضرت شعیب (ع) تعجب کرد و گفت کسانی که اهل گناه هستند بسیار خوب حق آن ها همین است که عذاب شوند، اما خوبان چرا؟(خداوند در پاسخ‌ به‌ پیامبرش‌ می فرماید:)‌ «خوبان‌ را عقاب‌ می‌کنم‌ به‌ خاطر این‌ که‌ با اهل‌ معصیت‌ مداهنه‌ کردند». می‌دانید مداهنه‌ یعنی‌ چه‌؟ یعنی‌ ماست‌ مالی‌ کردن‌، شیره‌ مالی‌ کردن‌، سازش‌ کردن‌، شتردیدی‌، ندیدی‌! خداوند می‌گوید گناه‌ این‌ شصت‌ هزار نفر این‌ است‌ که‌ در موردی‌ که‌ من‌ غضب‌ بر مردم‌ داشتم‌ این‌ها غضب‌ نکردند!

 

اما حداقل مراتب امر به معروف ونهی از منکر نگاه منزجرانه و ناهیانه است ، گاهی همین پایین ترین مرتبه و همین رفتارها و نگاههای سنگین هم موثر است.اما درصورت عدم تاثیر باید مرتبه دوم را عملی کرد که امر و نهی زبانی است البته باید دقت کرد که این نهی زبانی نباید منجر به درگیری لفظی شود. مقام معظم رهبری در جایی در مورد اینکه امر و نهی زبانی وظیفه عامه مردم است فرموده بودند: «بگویند و در بروند!» 1...ایشان در قالب جمله ای ظریف و کوتاه ، صحیح ترین روش تذکر لسانی را خیلی لطیف متذکر می شوند؛ ما هم طبق فرموده ایشان باید تنها بگوییم و در برویم! نیازی به درگیری لفظی نیست می توانیم تنها تذکری بدهیم و از کنارش بگذریم.

 

پی نوشت:

**********************

1:: ظاهرا وقتی قراربوده مخاطبان این سخن لطیف و دلنشین ، این جمله آقا را نقل کنند با خود می گویند در بروند که نمیشود. دربروند را تغییر بدهیم مثلا بگوییم بگویند و بگذرند! وقتی قضیه را با آقا درمیان میگذارند آقا می فرمایندچرا تغییر دهید؟ اشکالی ندارد .صحیح بود .مردم باید بگویند و دربروند!

 

 


نوشته شده در دوشنبه 89/5/18ساعت 3:8 صبح توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

اگر  توفیق حضور در محافل مجازی و غیرمجازی مسلمانان به اسلام آمریکایی! نصیبتان شده باشد! به خوبی برجسته کردن نام شخصیتهای باستانی مان را و جانشین کردن هویت باستانی باتمام کمبودهای فرهنگ دینی اش به جای هویت اسلامی ما را حتی در گفته ها و نوشته هاشان می توانید ببینید.

این تفکر از  زمان درخواست برپایی نوروز در تخت جمشید در دوران اصلاحات ، هرچه بیشتر جان گرفت و در تفکرات عمومی نفوذ کرد تا اینکه امروزه این میل به تغییر هویت از اسلامی به باستانی را در لفافه طرحهای زیبایی مثل زنده کردن لغات اصلی زبان فارسی به جامعه تزریق کرده و در اصل سعی دارند آن را جاگزین هویت اسلامی ما کنند.

 

ایران باستانایران باستان

 

 

امام راحل (ره) در مورد جریان ملی گرایی فرمودند:«ما چقدر سیلی از این ملیت خوردیم»....«ما ازاینها ضربه دیده ایم .ما اسلام را می خواهیم ، غیر اسلام را نمی خواهیم

 

**********************

پی نوشت یا شاید نتیجه گیری!  : ما منکر هنری بودن این آثارنیستیم و حتی به آن افتخار هم می کنیم اما هیچگاه هویت اسلامی مان را با هویت شاهنشاهی خالی از فرهنگ و اخلاق اسلامی عوض نخواهیم کرد.

بیانات روشنگرانه و بابصیرت مقام معظم رهبری در 11 سال پیش می تواند راهگشای بسیارخوبی برایمان باشد:

"... یک نفر هم پیدا مى‏شود که از سرِ اشتباه و ندانمکارى ، به جاى مرقد امام رضا و مرقد امام بزرگوار و مرقد حضرت معصومه و مراسم معنوى، تخت جمشید را زنده مى‏کند! البته تخت جمشید، یک اثر معمارى است؛ انسان، اثر معمارى را تحسین مى‏کند و چون متعلّق به ما و مال ایرانیهاست، به آن افتخار هم مى‏کند؛ اما این غیر از آن است که ما دلها و ذهنها و جانهاى مردم را متوجّه به نقطه‏اى کنیم که در آن خبرى از معنویت نیست، بلکه نشانه طاغوتیگرى است! در همان ساختمانها که امروز بعد از گذشت یکى دو هزار سال، ویران است، زمانى به مناسبت همین روز نوروز، خدا مى‏داند که چقدر بى‏گناه، در مقابل تخت طاغوتهاى زمان به قتل مى‏رسیدند و چقدر دلها ناکام مى‏شدند! این افتخارى ندارد."

 


نوشته شده در جمعه 89/4/25ساعت 1:24 صبح توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

                                                      

عید مبعث خاتم الانبیاء ، حضرت محـــــــــمـد مصطفی(ص) مبارک باد

                                                        

 

مکتبی که پیامبر اکرم ما به میراث گذاشتند مکتب حقی بود که بعد از آن حضرت علمای راستین ، مروج و محافظ آن بوده و هستند ، لذا پیامبر اکرم (ص) در تعبیر ظریفی فرمودند:

علماء‏ امتی کأنبیاء بنی اسرائیل

علمای امت من مثل انبیاء‏ بنی اسرائیلند.

 

علمای راستین همانانی هستند که با زنده و پویا نگاه داشتن منبر رسول الله (ص) ادامه دهنده ی رسالت حضرتش هستند.

روحانیون خالص شیعه از صدر اسلام تا کنون زحمات بسیاری کشیدند تادین را سالم به نسل بعد منتقل کنند و البته خناسان همواره علیه روحانیت اصیل موضع گرفته اند تا با از بین بردن آن ، جلوی ترویج اسلام ناب محمدی را بگیرند تا دین به انحراف کشیده شود.

امام خمینی (ره) در تعابیری اینچنین به نقش روحانیت در حفظ اسلام اشاره می کنند:

«من به تمام روحانیون تعظیم می کنم، دست تمام روحانیون را می بوسم...»

«این حوزه علمیه است که اسلام را تا حالا زنده نگه داشته است. اگر روحانیون نبودند، از اسلام خبری نبود آنکه اسلام را زنده نگه داشته است، در مواقع سیاه، در این زمان های سیاه، همین روحانیون بودند، پشتیبانی کنید از اینها.»

 

خداوندا ! علمداران اسلام را ، روحانیون ما را ، زنده نگاه دارندگان منبر رسول الله را حفظ بفرما !


نوشته شده در شنبه 89/4/19ساعت 9:21 عصر توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

<      1   2      

Design By : Pichak