سفارش تبلیغ
صبا ویژن




























ظاهرا عده ای فراموش کرده اند که این انقلاب با چه هدفی شکل گرفت و خون هزاران شهید با چه هدفی به پای این انقلاب ریخته شد تا انقلاب بماند ، تا ما بمانیم...
آقایان کاندیداها! اسناد موجود و حتی خاطرات و شهادتهای خود شما که شاهدان عینی سالهای اول انقلاب بوده اید!  همه و همه فریادمی زنند که اوایل انقلاب و سالهای جنگ ، هم تحریمها و فشارهای سختتری داشتیم و هم مشکلات اقتصادی خیلی بیشتری و البته قوی ترین دیپلماسی متعلق به امام راحل بود .
آیا امام راحل لایقتر از شما آقایان نبود برای حل 100روزه و 2ماهه و یکساله ی مشکلات و فشارها از طریق سازش ؟!
آیا سازش حلال مشکلات و فشارهای اقتصادی مردم هرچند کوتاه مدت و فرمالیته! و مانع ریختن خون هزاران شهید نبود؟!


چه شد که امام راحل در شرایطی به مراتب سخت تر از شرایط اقتصادی امروز ، با تحریمهای به مراتب سختتر از تحریمهای امروز ، با تجهیزات نظامی به مراتب کمتر از تجهیزات نظامی امروز که حتی سیم خاردار را از ما دریغ میکردند ، مقاومت را تنها راه پیروزی دید و ذره ای در مقابل استکبار کوتاه نیامد؟!
 به یاد بیاورید سالهایی را که دوستداران امام که همه ملت ایران بودند پا به پای امام جان خود را به کف دست گرفتند و ربنا الله گفتند و در مقابل دشمنان جانانه ایستادند ، خدای بزرگ هم به یاریشان آمد و خون پاک هزاران جوان باایمان موجب تقویت انقلاب اسلامی و پیشرفتهای روزافزون آن تا به امروز شد.

آقایان سازش طلب! اگر الفبای تعالیم اسلام و انقلاب را فراموش کرده اید آینده این ملت را به بازی نگیرید. چگونه به خود اجازه می دهید آرمانها و شعارهای اسلامی امام راحل این انقلاب را ، "مرگ بر آمریکا" و "اسراییل باید از صحنه روزگار محو شود" را ، "اشداء علی الکفار" را "لاتتخذواالیهود و النصاری اولیاء" را به راحتی زیر پا گذاشته و شعار آشتی و تعامل و بستن با کدخدا سردهید. آیا ما برای نان انقلاب کردیم و شهید دادیم؟ یا برای نفی هرگونه توسری خوری و زیردست بودن؟!
 آیا نه این است که رهبری و مردم ، دوست و دشمن اذعان دارند که پیشرفتهای علمی ایران در زمینه های گوناگون و خودکفایی ایران اسلامی در بسیاری زمینه ها مرهون سالهای تحریم است؟! 

من به نمایندگی از همه جوانان ارزشی این مرز و بوم تقاضا می کنم بر اصول انقلاب پایبند بمانید و به هرقیمتی خفت و ذلت سازش را به جان این ملت نخرید!
انقلابی باشید و انقلابی بمانید...امروز انقلابی بودن و پایبندی به گفتمان انقلاب است که پیشبرنده ایران اسلامی و حلال همه مشکلات و فشارهای اقتصادیست نه پرستیژ دیپلماسی بالا داشتن و زیربار ذلت سازش رفتن که رهبر بزرگوار این انقلاب هم خود را "انقلابی" و پایبند به اصول انقلاب می داند نه "دیپلمات".


نوشته شده در چهارشنبه 92/3/22ساعت 8:16 عصر توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 حضرت آیت الله مصباح یزدی فقیه و فیلسوف متبحر دوران از جمله مبارزان سرسخت انقلابی هستند که از قبل از انقلاب تا کنون در مسائل سیاسی و اجتماعی مختلف بدون هیچ محافظه کاری و تظاهری اقدامات ضدانقلابی را افشا نموده اند و در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی هر جا خطای مهمی را از سوی مسوولی مشاهده کرده اند به او تذکر و هشدار داده اند و در شبهات و فتنه ها و مسایل سیاسی و اجتماعی مختلف با روشن بینی ها و روشن گری هایشان همیشه مصباح و راهنمای مردم و ارادتمندشان بوده اند.
لذاست که  در این مدت با تعابیر عالی ای چون ذوشهادتین ، عقبه تئوریک نظام و صاحب نظر در مسائل اساسی اسلام و دارای بصیرت به معنای حقیقی کلمه و... مورد تمجید امام راحل و رهبری معظم قرار گرفته اند. و بسیاری از علما و مراجع نیزاز علامه طباطبایی و شهید بهشتی گرفته تا علامه حسن زاده و آیت الله جوادی آملی و سایر علما با توصیفات و تعابیر متواضعانه ای چون روحی له الفداء ،مصباحِ دوستان ، شاگردی که فکرش هیچ چیز زاید و دورریختنی ندارد و بسیاری تعابیر والای دیگر افکار و شخصیت بزرگوار او را همواره ستوده اند.
مبرهن است که تداوم این اظهار تواضعات و تجلیل و تمجیدها تا امروز نشان از تداوم تقوا ،علم ، صفا و بصیرت این عالم بزرگ است.

علامه مصباح

 در این بین با داغ شدن بحث انتخابات و با مقبولیتی که جبهه پایداری در جامعه دارد ، متاسفانه برخی افراد برای افزایش رای نامزد موردنظر خود دست به تخریب جبهه پایداری و هتاکی علیه این عالم ربانی که از اعضای شورای فقاهتی این جبهه و موید آن هستند می کنند.
در این نوشتار سعی بر آن است که به اشکالات مطروحه پاسخ داده شود :

آیا نقلی که آیت الله مصباح از یکی از دوستانشان درمورد دعای امام زمان (عج) برای احمدی نژاد آوردند خلاف واقع بود؟

 هر نگاه واقع بینانه ای بر این مطلب صحه می گذارد که برخلاف انتخابات یازدهم که افراد صالح بسیاری احساس تکلیف کرده اند و پا به میدان گذاشته اند در هر دو دوره قبل از بین نامزدهای باقی مانده در هر دوره آقای احمدی نژاد بهترین گزینه ی موجود و به تعبیر علامه مصباح "خیرالموجودین" برای ریاست جمهوری در سالهای 84 و 88 و مسبب تحولی بزرگ در مسیر انقلاب بود و علی رغم انحرافات و اشتباهاتی که با تذکرات و هشدارهای علما و در راس آنها خود علامه مصباح روبرو شد اما از نقاط قوت و ثمراتی که مردم در دولت نهم و دهم به عینه دیده اند نمیتوان چشم پوشی کرد. نباید فراموش کرد که دوست و دشمن هم اذعان دارند که احمدی نژاد خصوصا در دوره دهم انقلاب را نجات داد . اگر احمدی نژاد رای نمی آورد و ریاست جمهوری به دست اضلاع فتنه می افتاد فاتحه انقلاب را باید می خواندیم.
 اما بزرگترین موید این انتخاب صحیح و موید فعالیتهای مثبت آقای احمدی نژاد این است که بارها نایب امام عصر (عج) ، مقام معظم رهبری دولت نهم را به دلیل احیای گفتمان انقلاب و امام راحل و سیاست خارجی قوی و تلاش و پشتکار و همت و شجاعت در امور اجرایی کشور ستوده اند و آقای احمدی نژاد را عامل قرارگرفتن قطار انقلاب بر ریلش دانسته اند. حتی در سخنانی به نزدیک بودن نظرشان با نظر احمدی نژاد اذعان نمودند.
بنابر این دعای امام زمان (عج) برای فردی که دولتش ثمرات و برکات بسیاری برای اسلام و انقلاب اسلامی دارد و بهترین گزینه موجود در هردو دوره بوده تا ناصالحی روی کار نیاید و تلخی های سالهای گذشته را بر کام مردم ننشاند و آرمانهای امام و شهدا را به یکباره به باد ندهد مسئله ی عجیب و دور از ذهنی نیست.

با این توضیحات روشن است که خرده گیری ها بر حمایتهای آیت الله مصباح از احمدی نژاد نیز اساس و مبنایی نداشته است.
و در آن شرایط نه تنها وظیفه علما که وظیفه تک تک ما حمایت و معرفی آقای احمدی نژاد بوده است . و علی رغم خدمات بسیاری که داشته اند انحراف و اشتباهاتی که بعدها از طرف ایشان دیده شد مجوزی برای تاختن علیه حامیان او در دو انتخابات قبل نخواهد بود. چرا که انحراف و تغییر از هر انسانی در هر مقامی بعید و دور از ذهن نیست و اتفاقا اگر بعد از انحراف آن شخص باز حامیان او بخواهند بر اشتباهاتش سرپوش بگذارند خلاف تقوا و بصیرت عمل کرده اند. و این از بزرگترین نشانه های صداقت و تقوا و بصیرت علامه مصباح بود که علی رغم حمایتهای وسیعی که در جای خود بر اساس نیاز از یک فرد نموده است از اولین افرادی باشد که اشتباهات و انحرافات فردموردنظر را تشخیص دهد و هشدار و تذکر لازم را به او بدهد. 
 حال سوالی که نگارنده از این دوستان دارد این است که آیا حضرت امام علی علیه السلام که در دوره خلافت حدود 5ساله شان غالبا کارگزاران مناطق مختلف را بطورمتوسط 2 یا 3 بار و بیشتر تغییر داده اند1دلیلش خدای ناکرده تشخیص غلط امام بوده است یا اشتباهات و انحرافات بعدی
کارگزاران؟!

سوال دومی که نیاز به پاسخ دارد این که آیا آیت الله مصباح رییس جمهور را فراماسونر خوانده است؟
جستجوی کوتاهی در سخنرانی های آیت الله مصباح که در پایگاه اطلاع رسانی این بزرگوار هم موجود است روشن می سازد که ایشان جمعا در طول این چندسال در چندسخنرانی معدود صحبت از خطر نفوذ افکار فراماسونی کرده اند که در هیچ یک از این موارد هم این افکار را به آقای احمدی نژاد نسبت نداده اند بلکه تلویحا به ایشان درمورد خطر نفوذ افکار انحرافی و اشتباه در دولت هشدار داده اند.  که البته بعدها مشخص شده است هشدارها کاملا منطقی و روشن بینانه بوده است. کما اینکه دلیل هشدارها و مخالفتها با برخی مسوولین دولت اصلاحات هم که در آن زمان به دلیل شناخت و آگاهی ناکافی ،مفرطانه خوانده می شد اینک دیگر کاملا واضح گردیده است.

آیا این هشدارهای علامه مصباح دیدگاهی افراطی و غلط و خلاف بصیرت و برخلاف دیدگاههای رهبری معظم بوده است؟
 با بیشتر شدن اشتباهات آقای احمدی نژاد و اقدامات منفی غیرقابل توجیه ایشان علامه مصباح یزدی از غیرعقلانی بودن کارهای رییس جمهور انتقاد می کنند. نویسنده محترم وبلاگ یک استکان چای داغ2 که از شاگردان علامه مصباح هستند تاریخ اولین اخطارهای علامه مصباح در مورد خطر فتنه جدید و افکار انحرافی را در این مطلب ثبت نموده اند. این عالم روشن بین و روشن اندیش از تابستان 89 در چندمورد از سخنرانی هایشان در خصوص افکار انحرافی و فتنه جدید تذکرات و آگاهی لازم را میدهند.که سایتهای مخالف دولت با تغلیظ خبر و تغییر تدریجی تیترهایشان عنوان دلخواه فراماسونر بودن شخص آقای احمدی نژاد را به نام آیت الله مصباح تمام می کنند و این البته با واکنش سایتهای حامی دولت و به دنبال آن اتهام خلاف دیدگاه رهبری بودن مواضع علامه و افراطی بودن نظراتشان از سوی برخی مواجه می شود تا اینکه در حوالی بهار 90 سفر مقام معظم رهبری به قم و تشریف فرمایی ایشان به منزل علامه مصباح برای دیدار ایشان  و ابراز ارادت و علاقه و تمجید تقوا و سیاست و روشن بینی این عالم بزرگوار فصل خطابی می شود بر تمام گمانه زنی های غلط علیه علامه مصباح :
" بنده هم به سهم خودم قدر آقای مصباح را می‌دانم. واقعاً می‌دانم که ایشان در کشور و برای اسلام چه وزنه‌ای هستند و حقاً و انصافاً ما امروز نظیر ایشان را – حالا به این تعبیر بگوییم – خیلی نادر نظیر آقای مصباح ممکن است وجود داشته باشد؛ با این وزانت علمی و عمق علمی و احاطه و وسعت و با این آگاهی و بینش و صفا. این سه جهت در ایشان جمع است؛ هم علم، هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه، و هم صفا. این سه تا با هم در وجود ایشان خیلی ارزشمند است. خداوند متعال انشاء ‌الله وجود ایشان را برای ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ایشان را سالم بدارد؛ تا همه بتوانند از برکات ایشان استفاده نمایند".

 ما نیز به امید پیشرفت روزافزون انقلاب اسلامی دعای نایب برحق امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را در حق علامه مصباح یزدی ختم کلام این نوشتار قرار می دهیم:
 خداوند متعال انشاء ‌الله وجود ایشان را برای ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ایشان را سالم بدارد؛ تا همه بتوانند از برکات ایشان استفاده نمایند.
___________________
پاورقی:
1- کارگزاران امام علی علیه السلام
2- علامه مصباح مدال « بصیر به معنای حقیقی کلمه » را چه زمانی از امام خامنه ای دریافت کردند؟

لینکهای مرتبط:
1- پاسخ به شبنامه تابعین سایت هاشمی در تخریب علامه مصباح

 


نوشته شده در دوشنبه 92/2/30ساعت 4:23 عصر توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

بسم الله الرحمن الرحیم

طبق حکم عقل ،انسانها برای انجام و احیانا حل مسائلی که در زندگی شان پیش می آید ، از راهنمایی شخصی که عالم و آگاه به جوانب و زوایای ناپیدای مسائل است کمک میگیرند.
برای مثال در مسائل پزشکی برای درمان مشکل در قرنیه چشم به چشم پزشک -البته متخصص در قرنیه چشمی - ماهر مراجعه میکنیم.
یا برای پی بردن به احکام شرعی و مسائل دینی مربوط به سعادت آخرت و دنیایمان ،باید یا خودمان مجتهد فقهی باشیم که به تمام زوایای فقهی مسلط باشیم و یا باید از مجتهد فقیه جامع الشرایطی که به تمام جوانب فقه ، علم دارد تقلید کنیم و تابع نظرات ایشان باشیم.

نکته ای که باید متذکر شد این است که :مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه اسلامی هم خارج از این قاعده کلی نیست. یعنی در شبهات و مسائل سیاسی که پیش می آید شخص باید راه صحیح را انتخاب کند. باید توجه داشت در دهکده اطلاعاتی جهان انتشار اخبار آنقدر پیچیده شده است که روزانه ممکن است صدها خبر متناقض منتشر شود و مخاطب عوام را با بمباران رسانه ای به راحتی شستشوی مغزی کند در اینصورت یا باید خودمان درمورد تمام جوانب و زوایای قضیه و اتفاقاتی که بین مقامات کشوری اتفاق می افتد علم و اطلاعات کامل و کافی و بعد هم تحلیلی روشن بینانه و روشن اندیشانه داشته باشیم که معمولا چنین دسترسی ای برای هرکسی مقدور نیست.
و یا در غیراینصورت عالمی بصیر و روشن اندیش را راهنمای راه قرار دهیم و به خط و مشی های او توجه داشته باشیم تا به اشتباه و گمراهی نیفتیم. از اینجاست که این کلام مقام معظم رهبری در مورد تبعیت از آیت الله خوشوقت1 قابل تامل و موید مطلبی است که می خواهم متذکر گردم.

پس لازم است در این مسیر پر پیچ و خم دنیای امروزی راهنماها و چراغبانهای راه تاریک خود را بشناسیم. از راهنماهای آگاه و بصیری که از اساتید بزرگ و استوانه های علمی حوزه علمیه می باشندحضرت آیت الله مصباح یزدی هستند. این عالم بزرگوار بعد از سالها تلمذ در محضر فقهای بزرگواری چون آیت الله بهجت (ره) وکسب اجتهاد در ابواب فقهی دین و فراگیری علوم دیگر از جمله تفسیر و فلسفه و... مشهور به لقب "علامه" نیز شده اند. علامه مصباح یزدی فردی بسیار روشن اندیش و روشن بین هستند که شاگردان مهذب و عالمی نیز تربیت کرده و در سطوح مختلف جامعه به فعالیت گماشته اند.2

 

بصیرت به معنای حقیقی کلمه

رهبرفرزانه انقلاب هم در مقاطع مختلفی از لحاظ علمی ، اخلاقی و بصیرت ایشان را مورد تایید و تمجید قرار داده اند:

"بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقاى مصباح را مى‌شناسم و به ایشان به عنوان یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب‌نظر در مسایل اساسى اسلام ارادت قلبى دارم. اگر خداى متعال به نسل کنونى ما، این توفیق را نداد که از شخصیتهایى مانند علامه طباطبایى و شهید مطهرى استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم‌القدر، خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر مى‌کند."3 

"بنده هم به سهم خودم قدر آقای مصباح را می‌دانم. واقعا می‌دانم که ایشان در کشور و برای اسلام چه وزنه‌ای هستند و حقا و انصافا ما امروز نظیر ایشان را – حالا به این تعبیر بگوییم – خیلی نادر نظیر آقای مصباح ممکن است وجود داشته باشد با این وزانت علمی و عمق علمی و احاطه و وسعت و با این آگاهی و بینش و صفا."

"این سه جهت در ایشان جمع است؛ هم علم، هم بصیرت به معنای حقیقی کلمه و هم صفا. این سه تا با هم در وجود ایشان خیلی ارزشمند است. خداوند متعال انشاء ‌الله وجود ایشان را برای ما و انقلاب محفوظ بدارد و وجود ایشان را سالم بدارد تا همه بتوانند از برکات ایشان استفاده نمایند." 4

جالب است بدانید این فرمایش اخیر که علامه مصباح را دارای "بصیرت به معنای حقیقی کلمه" معرفی کرده است مربوط به بهمن ماه سال 89 و بعد از سخنرانی های پی درپی علامه مصباح درخصوص خطر جریان انحرافی در دولت دهم بوده است. و جالبتر اینکه این تعریف و تایید ، شبهه ی اخیر سینه چاکان جریان انحرافی را که ادعا داشتند حضرت آقا صحبتهای اصلی - فرعی کردن امور را در شهریورماه سال 89 در مورد اعتراضات علامه مصباح فرموده اند ، تحت الشعاع قرار داده و منتفی می کند. و حتی به نوعی ما را در خصوص اتکا و اطمینان بیشتر به صحت تشخیص های این عالم بزرگوار در خصوص جریان انحرافی امیدوار می کند.
امید است پیروان واقعی ولایت نیز با مدنظر قرار دادن ملاکها در مقابل خطرات جریان انحرافی و سایر مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه آگاه شوند و مقابله کنند.

 

پی نوشت ها:
1- در طوفانها خودتان را به آیت الله خوشوقت وصل کنید. 
2- http://hoood59.blogfa.com/cat-10.aspx
 http://www.alamemesbah.blogsky.com 3
 
4- http://www.fardanews.com/fa/news/151204/بازخوانی-نظر-رهبر-انقلاب-درباره-آیت-الله-مصباح


نوشته شده در شنبه 91/10/9ساعت 9:23 عصر توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

بسم الله الرحمن الرحیم

تحلیلی فقهی از شرایط مصرف و کراهت در زمان کمبود و گرانی

از شرایط اخیر گرانی و کمیابی مرغ که خبر دارید؟
همینطور از صفهای طولانی برای خرید مرغ دولتی ؟

صحبتها و تحلیلهای زیادی در مورد علل گرانی شده است اما در این بین صحبت حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بحث تفسیر ویژه ماه رمضان در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها جالب توجه است که فرموده اند:

"  عده زیادی درباره قیمت مرغ اصرار می‌کنند؛ در حالی که اگر گوشت مرغ نخورند خیلی مسئله مهمی نیست. بیشتر اطبا گفته‌اند که مواد گوشتی غذای مناسبی برای انسان نیست و نباید افراط کرد؛ تنها مقدار کمی لازم است."

"مردم با قناعت مشکلات را کم کنند و در مبارزه با گرانی به سهم خود سهیم شوند."

"من بدون اینکه در این مسئله تحریم کنم، خودم تصمیم گرفتم گوشت مرغ نخورم. مردم هم می‌توانند با جمع و جور کردن اطراف کار در مقابله با گرانی سهیم باشند؛ البته دولت هم باید برای برطرف کردن گرانی‌ها کمر همت ببندد."

 یکی از روحانیون بزرگوار که از شاگردان حضرت آیت الله مکارم هستند در مورد این مطلب این مرجع بزرگوار این چنین توضیح می دهند که :

"برای این سخن آیت الله مکارم که از آن استشمام کراهت فقهی در مصرف گوشت مرغ در این شرایط هم می شود چند نکته قابل ذکر است:

1-گرانی های اخیر می تواند یا به علت کمبود مرغ در بازار باشد یا دست عده ای سودجو در میان است . بر فرض دوم که دست عده ای سودجو در میان باشد هرگونه مصرف و تهیه ی چنین مرغی که سود آن مستقیم و غیرمستقیم به جیب سودجویان می رود عقلا درست نیست. و بر فرض اول که گرانی به علت کمبود مرغ باشد یعنی در واقع مرغ به تعداد جمعیت 75 میلیونی ایران نیست و عرضه کمتر از تقاضاست در این صورت هرگونه مصرف ما این موضوع را تشدید کرده و جامعه اسلامی را ناآرام می کند که هیچ مبنای فقهی تشتت جامعه ی اسلامی را نمی پذیرد.

2-نکته ای که در این بین اهمیت بسزایی دارد این است که آیا تهیه ی مرغ کیلویی 4700 تومانی با یارانه ی دولتی اشکال دارد؟

در جواب باید گفت این مرغها از بیت المال مسلمین تهیه شده است. بیت المالی که در تک تک ریالهای آن همه ی مسلمانان سهیمند. حال آیا ما می توانیم مطمئن باشیم  که به همان نسبت ریالی که ما گوشت را در مراکز استان و شهرها تهیه می کنیم با همین میزان به دست مناطق محروم و دورافتاده هم میرسد؟ هیچ کس نمی تواند این را تضمین کند. پس ما در واقع از بیت المالی استفاده کرده ایم که ممکن است برخی و یا حتی اکثریت جامعه از آن محروم باشند و حتی فرض این مسئله هم خوردن چنین گوشتی را حداقل شبهه ناک می کند.

3- در معاملات فقهی هر نوع داد و ستد مبتنی بر ثمن و مثمن است یعنی پول بدهی و در قبال آن یک کالای خاص را بدون هیچ قید و شرطی بگیری. بر این مبنا فروشنده نمی تواند بر کالای خود چیزی را ضمیمه کند که مشتری آن را نمی پسندد و در غیر این صورت اگر فروشنده بخواهد یک چیز یا کار ناپسندی را به کالای خود اضافه کند آن معامله محل اشکال است. حالا در فرض مذکور ما که خریدن مرغ همراه با اعمال شاقه در صفها و کش و واکش ها شده است در واقع شما پول خود را می دهید و در قبال آن مرغ+اعمال شاقه می خرید! این صورت معامله یک صورت فقهی سالم نیست که ثمن در مقابل مثمن باشد با رضایت کامل طرفین و بدون هیچ پیش شرط یا پس شرطی.



گرانی مرغ

4- این فرض اخیر ممکن است دقیقا به معنای کراهت فقهی نباشد ولی می تواند به صورت کراهت اخلاقی مطرح شود :
شارع مقدس بنا را بر کرامت انسان گذاشته است و هرگونه عملی که کرامت انسانی را لکه دار نماید قطعا مورد قبول شارع مقدس نیست. و حال اینکه آنچه را که ما در صفهای شلوغ و طولانی خرید مرغ می بینیم هیچ گونه سنخیتی با کرامت انسانی ندارد و گویا انسانها برای خرید چندکیلو گوشت مرغ هورمونی کرامت انسانی و شخصیت خود را زیر پا می گذارند و یا خودشان در صفها به این طرف و آن طرف کشیده می شوند یا مجبور می شوند افراد دیگر را کنار بزنند! "

صحبتهای اخیر هرچند در مورد گوشت مرغ مطرح شده اما به نظر نگارنده این صحبتها می تواند در مورد مصرف تمام کالاهایی که توجه به مصرف آن زمینه ی نا آرامی و تشتت جامعه ی اسلامی را فراهم می کند تعمیم داد.

پس به نظر میرسد اگر پیشوایان فقهی ما بر اساس دیدگاه فقه متعالی اسلام از مصرف چنین مواردی امتناع می کنند بر من و شمای مسلمان نیز فرض است که از بزرگان دینی خود تبعیت کنیم.


لینک مرتبط :

برق‌گرفتگی پنج زن در صف مرغ دولتی 


نوشته شده در یکشنبه 91/5/1ساعت 12:6 عصر توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

بسم الله الرحمن الرحیم

مطلبی که در ذهن برخی جولان می دهد این است که به افرادی که زیر پرچم اسلام هستند و شهادتین گفته اند باید با حسن ظن نگریست.
در وهله اول مطلب صحیح و کاملا درست است که نباید به برادران مومن سوء ظن داشت چرا که به تعبیر آیه کریمه قرآن برخی گمانها و سوء طن ها گناه هستند. علاوه بر این در امور مسلمین مانند خرید و فروش و عقود و... اصل بر صحه یا به تعبیر فقهی اصالة الصحة است. پس شاید در اعمال مسلمین هم باید اصل را بر صحت عمل او _ و نه اغراض فاسد او_ گذاشت.
اما نکته ای که نباید از آن غافل شد این است که اگر در آیه کریمه بعضی از گمانها یا بسیاری از گمانها را خطا دانسته است ولی بنابر مفهوم گیری از این آیه می توان به درستی چنین برداشت کرد که البته بعضی از سوء ظن ها نیز درست و به جا هستند.

اصولا به تعبیر آیت الله احمد عابدی در مسائل امنیتی اصل بر سوء ظن است. جالب است که جاسوسان آمریکایی بر طبق اسنادی که از لانه جاسوسی به دست آمده است امام خمینی را شخصی معرفی کرده اند که نسبت به افرادی که می خواستند ذهن ایشان را منحرف کنند تیزبین بوده و به آنها با سوء ظن می نگریست : «در او جایی برای سازش و مصالحه وجود ندارد. احتمال اینکه کسی بتواند عقاید خمینی را به مقدار قابل توجهی تعدیل کند، بسیار کم است زیرا او به این گونه افراد با دید تحقیر و سوءظن می نگرد.» (صفحه 159، جلد ششم اسناد لانه جاسوسی)

در مورد اصالة الصحة نیز نکته ای وجود دارد و آن اینکه ما نمی توانیم در مورد کسی که امور مسلمین و جان و مال و ناموس مملکت به او واگذار می شود اصالة الصحة جاری کنیم و در این صورت نزد خداوند چه حجتی خواهیم داشت؟

علامه آیت الله مصباح یزدی نیز بر این مطلب تاکید دارند که ممکن است از خطاهای افراد چشم پوشی کنیم اما دیگر نمی توانیم آنها را بر مصادر امور مسلمین بگماریم: «به خدا توجه داشته باشیم و فریفته هر ادعایی نشویم. انتخابات جای خوش‌بینی و اصالت‏الصحه نیست؛ جای تیزبینی و تیزهوشی است»

انتخابات مجلس 

یکی از ویژگیهای شاخص جبهه موسوم به جبهه پایداری همین شفافیت و روشن بودن حد و مرزها بین افراد صالح و غیرصالح است. آنچه را که در جبهه پایداری می بینیم همین نکته است که چرا و به چه حجت و دلیل شرعی دوباره به مردودینی که 4سال قدرت را در دست داشتند و کاری جز معاونت فساد و فتنه نکردند مجال بدهیم به امید اینکه توبه کنند و از خطاهای خود بازگردند؟

به قول جناب حجت الاسلام پناهیان تا کی باید از ترس ضد انقلاب ، به غیر انقلابی ها رای بدهیم؟!
پس امیدوار باشیم و در مسیر انقلاب محکم باشیم و باور داشته باشیم که : إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا فَلا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُونَ (احقاف:13)


نوشته شده در دوشنبه 90/12/8ساعت 2:16 صبح توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

بسم الله الرحمن الرحیم

کل یوم عاشوراء و کل ارض کربلاء 

گاهی اوقات ابعاد حوادث به قدری وسعت دارند که در لفظ نمی گنجند و ذهن توانایی تصور آن را ندارد.
گاهی اوقات برخی حوادث زمان زیادی می طلبند تا همه ی جوانب آنها در پهنه ی تاریخ قابل درک و هضم شوند.

حادثه ی عاشورا در تاریخ هضم نشد و چون هضم نشد فراموش نشد. و چون فراموش نشد سیه دلان سعی کردند تا آثار آن را محو کنند.

حادثه ی نهم دی(حادثه بود چون کسی تصور نمی کرد چنین تجمع عظیم و خودجوش مردم عاشورایی یکباره ایجاد شود) در بسیاری از جوانب از جنس عاشورا بود و یک جنبه ی تشابه قیام عاشورائیان نهم دی به عاشورای کربلا این بود که قیام آنها هم به راحتی قابل هضم در تاریخ نیست ( و دیده ایم هرکس خواسته پیام آن را روشن بیان کند در همین زمان دچار مشقت شده است 1 ) و چون قابل هضم نیست به راحتی فراموش نشد و چون فراموش نشد سیه دلان تلاش دارند آثار آن را محو کنند ، چه این اثر نماد نهم دی در خیابان باشد ، چه نشریه ای به نام نه دی یا ...
کلام آخر اینکه پیام اصلی قیام نهم دی را کسانی درک کردند که خود را به این آوردگاه قیام عاشوراییان علیه سفیانیان رساندند.

نهم دی 

 

پی نوشت:

1- تندیس 9 دی را چه کسی ربود؟  


نوشته شده در شنبه 90/10/3ساعت 12:58 عصر توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

الکافی جلد1 صفحه42 باب النهی عن القول بغیر علم ..... أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَال لِلْعَالِمِ إِذَا سُئِلَ عَنْ شَیْ‏ءٍ وَ هُوَ لَا یَعْلَمُهُ أَنْ یَقُولَ اللَّهُ أَعْلَمُ وَ لَیْسَ لِغَیْرِ الْعَالِمِ أَنْ یَقُولَ ذَلِک‏  

حضرت امام جعفر صادق علیه السلام می فرمایند: بر شخص عالم لازم است که زمانیکه از او در مورد مطلبی سوال می شود که پاسخ آن را نمی داند ، بگوید "الله اعلم" ولی غیر عالم (چه جواب را بداند یا نداند) نباید (حتی) این را بگوید.(یعنی غیر عالم حتی حق گفتن خدا داناتر است را هم ندارد چون اصالتا نباید اصلا از او سوال شود و باید به عالم ارجاع دهد).

  سخن در باره ی سخنی است که شخصی درباره ی مسائل غیر تخصصی خود گفته است. در ابتدا باید بگویم هرکسی هرچه را که بگوید ما ملزم به نقد او نیستیم اما گاهی سخن از کسی نقل می شود که اولا دارای پست و مقام در این کشور است و ثانیا خود را دانا و عالم می داند و ثالثا با گفته های خود به تمام انباشته های علمی ثابت شده و مسلم علما کنایه می زند و رابعا همواره اشتباه خود را تکرار می کند.

جناب آقای اسفندیار مشایی در یک سخنرانی در جمع هنرمندان استان مرکزی صحبتهایی را بیان داشته است که در نگاه اول مراجعه کننده به آن فکرمی کند که گوینده شخصی است که سالیان سال نشسته و در مباحث نظری و علمی عرفان غور کرده است! درحالیکه این شخص مدرکی جز مدرک فنی و مهندسی ندارد و در ادامه سخنانش نیز وزنه ی علم و دانش او در مباحث  فقهی روشن می شود؛
فتنه مشایی
«اگر موضوعی را بگویم می‌گویند کفر گفت؛ ولی بعضی موسیقی را درک نمی‌کنند و نمی فهمند و می‌گویند موسیقی حرام است.»

 

آقای مشایی با گره زدن فهم فنی و مهندسی خود به عرفان و جادادن آن در هنر و در نهایت متهم کردن فقها به نفهمی ، بیت الغزل اندیشه های خود را با توهین به فقاهت 1400ساله سروده است!

باز تاکید می کنم که این گفته ها و اندیشه ها اگر مبنای عمل و دستور کار در سیستم اداری کشور قرار گیرد از همین حالا باید زنگها را به صدا در آورد تا مانند دوران خاتمی بعد از 8سال متوجه اشتباه خود در میدان دادن به افراد نادان نشویم.


نوشته شده در پنج شنبه 89/10/2ساعت 12:17 عصر توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

شیرین عبادی که چندسالی است شیرین کاریهایش دستمایه برای سرویسهای جاسوسی و ضدانقلاب شده است در افاضات جدیدی علاوه بر زیر پاگذاشتن احکام اسلامی ، اخلاق انسانیتِ به معنای غربی را هم زیر پاگذاشت و جای خداوند نشسته و عجالتا تمام گناهان کبیره و جرایم خانم س-م را کاملا عادی و بی اشکال خواند! و خواستار آزادی او شد!

خانم س-م علاوه بر روابط نامشروع و زنای محصنه ، اقدام به قتل همسر خود با شکنجه به طرز فجیعی به همراهی مرد دیگری نموده و علی رغم تمامی اسناد و شواهد ، خود نیز به تمامی جرایم خود اقرار نموده است.

 

شیرین عبادی

نام خانم شیرین عبادی در یک زد و بند کاملا سیاسی در کنار گیرندگان جوایز صلح نوبل از جمله اسحاق رابین و باراک اوباما و شیمون پرز و مناخیم بگین قرار گرفت که در یک جمع بندی سرانگشتی بهتر است نام جایز صلح نوبل را جایزه قاتلین و شرورهای نوبل بگذاریم.

البته این مهره آمریکایی-اسرائیلی که به گفته ی شوهرش (که در تلویزیون هم پخش شد) شوهر خود را کتک می زده! (و البته خود خانم عبادی هم تکذیبیه ای بعداز پخش این برنامه ندادند!!) شاید کشتن همسر را هم جرم نداند !!!

شیرین عبادی

 


نوشته شده در یکشنبه 89/6/28ساعت 2:1 صبح توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

 انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ، بذر امید و اعتماد و خودباوری را در وجود تمامی مسلمانان جهان کاشت و در پی این نمایش و جلوه اقتدار اسلام ، چه بسا گرایش ها به اسلام که در سطح جهان رخ داد و چه بسا تحرکاتی دیگر از سوی مسلمانان جهان اسلام ، الهام گرفته از  انقلاب پرشکوه ما در مقابله با دشمنان اسلام صورت پذیرفت و در این بین شیعه استوارترین و مقتدرترین مذهب اسلام معرفی شدکه مقاومت با آن گره خورده است.کما اینکه می بینیم غزه با اینکه غالبا سنی است اما ارتشش شیعه است!

 ما همه سرباز تو ایم خامنه ای

البته این جلوه های اقتدار مسلمانان به اسلام هراسی دشمنان منجر شد که اسلام ستیزی تنها راه مقابله با این نمایشگاه قدرت و مقاومت می نمود.

بهائیت

 

قتل عام مسلمانان افغانستان و عراق ، توطئه 11سپتامبر ، تخریب قبور ائمه اطهار شیعه ، اعطای نشان شوالیه به سلمان رشدی مرتد از سوی ملکه انگلیس و... تنها نمونه هایی از این اسلام ستیزی دشمنان ما به دنبال اسلام هراسی آنان بود.

اما نکته جالب توجه اینکه این اقدامات اسلام ستیزانه اخیرا به وقیح ترین نوعش تبدیل شد که درخواست اعلام روز 11سپتامبر به عنوان روز جهانی سوزاندن قرآن ! ازسوی رهبرکلیسایی در آمریکا  بود که با مخالفت برخی رهبران کلیساهای مصری به دلیل اهانت به ادیان و کتب آسمانی مواجه شد.


 


نوشته شده در شنبه 89/5/9ساعت 9:47 عصر توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

شاید شما هم متوجه شده باشید که اخیرا ترجمه گر گوگل در ترجمه فارسی به انگلیسی ،لفظ "الله" را به "Israel" ترجمه میکند.

بنظر شما این اقدام گوگلی که تحت نظر آمریکا اداره می شود (و البته بزرگترین سهامدار اغلب رسانه های دنیا ، صهیونیسم است) با چه هدفی بوده ؟

شیطنت گوگل


اولین نکته ای که جالب توجه است اینکه این ترجمه گر ، خلاف ترجمه فارسی به انگلیسی اش ، لفظ "الله" را از عربی به انگلیسی همان "GOD" ترجمه می کند نه Israel واین به این معناست که آمریکا و اسرائیل می خواهند دشمنی خود را با اسلام ایرانی و شیعی نشان دهند و موید این مطلب می تواند این باشد که بزرگترین مراکز شیعه شناسی در اسرائیل فعالیت می کنند.

علی رغم اینکه این موضوع هیچ اهمیت و ارزش فرهنگی برای مکتب والای شیعه ندارد ولی عمق نفرت و کینه جویی سردمداران رسانه های شیطانی در غرب را از اسلام شیعی که ایران و زبان فارسی نماد آن است نشان می دهد.

تحقیر شدنهای مکرر غرب و فرزند نامشروع غرب یعنی صهیونیسم در اعمال فشار و از پادر آوردن نظام شیعی تا به آنجا آنها را آزار می دهد که به خیال باطل خودشان با ترجمه لفظ الله به اسرائیل چه ضربه مهلکی بر شیعه فرودآورده اند که زحمت این رسوایی رسانه ای را به خود داده اند.

دیگر نکته اینکه "اسرائیل" در زبان عبری از دوبخش "اسرا" یعنی بنده و "ئیل"یعنی خدا تشکیل شده و به معنای بنده خدا می باشد نه به معنای خدا!! هرچند باتوجه به گردنکشی های اسرائیلیان از آنها بعید نیست که خود را خدا هم بنامند!


نوشته شده در دوشنبه 89/4/28ساعت 2:17 عصر توسط منتظرالقائم نظرات ( ) |

   1   2      >

Design By : Pichak